Tannpuss da folkens!?

Mamma-03-06-13-17

Forumet er livet
Er knøttene flinke til å pusse tenna???[8|][8|]
Eline er ikke så veldig velvillig at det gjør noe. Jeg får pusse i 2 sekunder og så shriker hun og slår på tannkosten med hånda. Så får jeg pusse litt til, og DA er det nok. Hun får pusse litt selv på slutten. Vet ikke hvor godt DET blir..hehe...[;)]
Husker da Endre var liten, fikk ikke skikkelig dreisen på tannpussen før han var nesten 2 år. MYE skriking og tvangspussing..[8D][8D]

Håper det går seg til etter hvert![&:][8|][8D]

hmm.. i det siste har vi slurva litt..[&:]
han har egentlig vært lettvind å pusse tennene på, men har begynt å "krangle litt" nå.
vi har drevet lenge med å pusee "våre og hverandres" tenner, og det er morro. dvs at jeg finner min og han har sin, også bytter vi t-børste og byttepusser etterhvert[;)]

driver aldri å pusser lenge. da har han blitt lei. HS at pussinga ikke er no krise å ikke få til. d viktigste er at ikke de småspiser eller drikker saft/melk mellom måltidene.

Og så fort han biter på tannbørsten så stopper sangen.

SÅ SMART!!!!

Har sliti MASSE med Eirik og tannpuss[&:] Før fikk jeg ikke pusse hvis ikke han hadde egen tannbørste i hånda.... Nå er han så stor at han kan stå på krakken foran vasken, og da ser han seg sjøl i speilet, og DET er kjempestas!!![:)] Også synger vi Flode sin tannpussesang[:D] Puss, puss så får du en suss[:D][:D] Nå går det bra, pusser morgen og kveld. Håper det varer bare.....

Her går pussinga av tennene fortsatt veldig greit - begge gaper og sier høyt aaaaaaaaaahh. Snuppa synes det er moro [;)]

Her går det kjempefint. [:)] hun var veldig vrang i starten, så jeg måtte sitte over hun og holde hun fast.. men til slutt ga hun opp så nå går det som en drøm. bruker til og med tanntråd. [8D]

ORIGINAL: Ida&Linn

Her går det kjempefint. [:)] hun var veldig vrang i starten, så jeg måtte sitte over hun og holde hun fast.. men til slutt ga hun opp så nå går det som en drøm. bruker til og med tanntråd. [8D]
Hihihi, superflink hun da![:D]

ORIGINAL: 2*barnsmor*23

ORIGINAL: Ida&Linn

Hihihi, superflink hun da![:D]

Hehe.. hun har vell igrunn ikke noe valg. [;)] men det er vell for det at jeg jobber på tannklinikk og har sett nok, så mine skal IKKE ha hull. [:)]

Her har tannpussen gått som en drøm fra den første tanna dukket opp i september i fjor. OK, det har vært tilfeller hvor hun ikke har vært like villig. Da har jeg tatt litt lett på det, og plutselig er alt greit igjen.

Det har vært litt vanskelig av og til de siste dagene nå, faktisk, men jeg tror det kommer av at hun er så tett i nesa nå.

Jeg pleier å synge "Puss-puss-så-får-du-en-suss", pappan gjør det ikke, begge deler går like greit. Hun løfter til og med overleppa opp og ut så vi kommer ordentlig til på fortennene. Veldig greit![:)]

ORIGINAL: Glad70

Her har tannpussen gått som en drøm fra den første tanna dukket opp i september i fjor. OK, det har vært tilfeller hvor hun ikke har vært like villig. Da har jeg tatt litt lett på det, og plutselig er alt greit igjen.

Det har vært litt vanskelig av og til de siste dagene nå, faktisk, men jeg tror det kommer av at hun er så tett i nesa nå.

Jeg pleier å synge "Puss-puss-så-får-du-en-suss", pappan gjør det ikke, begge deler går like greit. Hun løfter til og med overleppa opp og ut så vi kommer ordentlig til på fortennene. Veldig greit![:)]
Hihihi, så søt da![:)]

ORIGINAL: 2*barnsmor*23

ORIGINAL: Glad70

Hihihi, så søt da![:)]

Det synes jeg også, ja![;)]

Jeg gir snart opp...trøster meg med at det bare er melketenner[8D]

Neida, vi pusser tennene, men han er ikke så glad i det. Det går ca 2 sek så er han ferdig og jeg må tvangspusse.[&:] 
Jeg må også innrømme at han småspiser en del mellom måltidene.[&o] Han er plaga med mye tannkløe, så han har fått knekkebrød for å gnage på. Jeg satser på at det ikke er det verste han kan få[:-]

Othelia er utrolig sta og nekter å pusse tennene , men eg får pusse tennene på ein eller annen måte tilslutt !!
Othelia går å biter og sutter på tannbørsten heile tiden ellers , så det synest eg er litt bra !!

robin gaper høyt of fint nå.så har han også fått fram hele 16tenner.så de som har vært litt ømme før er kommet bra frem nå.regner med de siste 4 lar vente på seg[;)]

Vilde gaper og sier aahhh... [:D]
Men lukker munnen etter kun et par sekunder - tror hun synes det er litt ekkelt. Men nå begynner det komme jeksler, så jeg gir meg ikke!

(Hun har forresten en utrolig morsom "tannsetting" - fire oppe - mangler hjørnetenner, men jeksler på vei. Og nede har hun bare TO - likevel er det dukket opp to jeksler.... Tror hun får de tennene hun trenger... hun spiser jo alt vi spiser, og trenger vel å tygge...... [8D] [:D])

Her e det veldi opp og ned, akkurat no e det en periode me åpne munne nekt.
Ho fikk pusse litt selv etterpå før, men no bare bit ho bustan av den så fort ho får tak i den...

Ingen problem å pusse tennene på oliver, han har vært så grei med det helt fra starten av.. han e åsså vældi ivri å skal pusse sjøl å går flere gang for dagen inn på bade å tar tannbørsten å vil pusse...

Her går det litt i perioder hvor flink hun er. Innimellom er hun skikkelig kranglete andre ganger går det litt greiere. Hun er nødt til å ha noe å leke med mens jeg pusser, ellers kan jeg bare glemme det. Somregel får hun lov til å sitte å riste på flourtablettboksen og leke med våre tannbørster. Innimellom synger vi, rister og kiler litt. Tannpussen på kvelden er grundig uansett hvilket humør hun er i, noen ganger må det litt tvang til, men stort sett går det greit. På morgenen tar vi bare en kjapp runde med kosten.

Back
Topp