Tannpuss ❤️

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Jeg har vært så heldig og fått en unge som er UTROLIG lettvint å pusse tennene på o.o
Hun sier "aaaaaah", og jeg får pusse alle tennene (noe som er praktisk, siden hun har 14stk..).
Kan IKKE huske at de andre to var så enkle å pusse på :p der var det mer biting på tannbørsten og tull og litt krangling.

Så, hvordan står det til hos dere, er det en sann kamp, eller er dere heldige hvor det går greit? ❤️
 
Her er det puss, puss så får du en suss med FULL vræææælings til :arghh: Tannpuss er ikke populært her i gården.:happy118
 
Her er det puss, puss så får du en suss med FULL vræææælings til :arghh: Tannpuss er ikke populært her i gården.:happy118

Ikke sant, jeg mener jeg husker det var sånn med de andre to, så jeg forstår ikke hvorfor denne ungen bare.. lar meg pusse uten problemer :p

Utrolig kjedelig når det bare blir vræling, man føler seg jo litt fæl, selv om man vet det er til deres beste :p
 
Har en på 9,5mnd med 8 tenner. Stort sett en liten kamp hver gang, men prøver å gjøre det så lystbetont som mulig og håper hun etterhvert blir rutinert, haha.
 
Har en på 9,5mnd med 8 tenner. Stort sett en liten kamp hver gang, men prøver å gjøre det så lystbetont som mulig og håper hun etterhvert blir rutinert, haha.

Må jo gjøres, men er jo ikke alltid så gøy når det blir sånn..!
 
Ikke sant, jeg mener jeg husker det var sånn med de andre to, så jeg forstår ikke hvorfor denne ungen bare.. lar meg pusse uten problemer :p

Utrolig kjedelig når det bare blir vræling, man føler seg jo litt fæl, selv om man vet det er til deres beste :p

Deilig når det går den veien, da, for én gang skyld :cool: :Heartred Er så kjedelig når unge vræler og vrir seg unna for alt i verden, for å pusse tenner er IKKE gøy. Må man, så må man, si:p
 
Deilig når det går den veien, da, for én gang skyld :cool: :Heartred Er så kjedelig når unge vræler og vrir seg unna for alt i verden, for å pusse tenner er IKKE gøy. Må man, så må man, si:p

Ja, det er jo det. Man må jo. Vet jeg hadde en del tvangspussing på tenåringen da hun var tre :p det er jo ikke noe gøy...!
 
Ja, det er jo det. Man må jo. Vet jeg hadde en del tvangspussing på tenåringen da hun var tre :p det er jo ikke noe gøy...!

Nei, er ikke akkurat hyggelig å måtte bruke litt "tvang", og det blir en ukoselig tannpuss, men man må. Deilig du har ei frøken nå, som synes det er greit med tannpuss❤️
 
Nei, er ikke akkurat hyggelig å måtte bruke litt "tvang", og det blir en ukoselig tannpuss, men man må. Deilig du har ei frøken nå, som synes det er greit med tannpuss❤️

Hun hermet bare og sa "aah" og er veldig flink, det var nesten sjokkerende. :p vært sånn i flere måneder, helt siden hun begynte skjønne ting bedre. :p
 
Hun hermet bare og sa "aah" og er veldig flink, det var nesten sjokkerende. :p vært sånn i flere måneder, helt siden hun begynte skjønne ting bedre. :p

Deilig når det går så lett❤️ Da er det en kosestund å pusse tenner :Heartred
 
Far får visstnok kamp, men jeg har gutten på ene arma og pusser med andre. «Puss puss så får du en suss» er slager, og så lenge han får holde på tannkremtuben, slå litt på speilet og bite og sutte litt på tannkosten så går det hele smertefritt. Får pusset to runder oppe og nede, men så mye tenner er det ikke å skryte av enda:hilarious: 4 oppe og 2 nede, vært sånn siden de kom i sommer. Håper resten er på vei snart:angelic:
 
Akkurat nå er det krig for det er helt klart ømt - det er 6 tenner som kommer på en gang, men som de sa på helsestasjonen. Bare prøv med vann, tannbørste og tannkrem for det er noe med å bare etablere rutinen også. Så blir det som det blir noen dager.
 
Back
Topp