Tannpleier/Sykepleier

*Melina05*

Blir kjent med forumet
Jeg har nå bestemt meg for å begynne å studere til neste år,og har vurdert sykepleier..MEN,har jo hørt mye om forferdelig travle dager,løping hele tiden og nesten aldri pauser..Så kom jeg over tannpleieryrket,og de må da ha det mye mer behagelig.En del tannklinikker holder jo ikke døgnåpent,og man kan ha en normal arbeidstid.Har også hørt at lønnen er mye bedre,at en tannpleier lett kan tjene 500 000.Er det noen tannpleiere her inne som kan fortelle litt om arbeidsdag og lønn?
Dere sykepleiere,fortell gjerne dere også.Jeg har bare hørt rykter og aner ikke hvordan det virkelig er.Jobber dere på sykehus/sykehjem/klinikk,etc?

Takk for svar og god påske alle sammen[:D]

Tror nok ikke en tannpleier tjener mer enn en sykepleier:) Jeg har ei venninne som er begge deler og hun jobber som sykepleier, det tror jeg ikke hun hadde gjort om lønnen var dårligere!
Jeg er sykepleier og jobber i hjemmesykepleien. Det er travelt av og til ja, men jeg synes det er kjekt å ha noe å holde på med:) En sykepleier kan jobbe med mye, men må være i klinikken noen år før man kan velge og vrake i kontorjobber!

Søknadsfristen var 15 mars så om du ikke har søkt så tror jeg du må vente enda 1 år til!

kan aldri tenke meg at et tannpleier tjener mer enn en sykepleier [8|] er ikke tannpleierstudiet kun 1 år og?

Nei,det er 3-årig:)

Hmm.. hvis du skal velge ut i fra lønn, og ikke interesse, så er nok kanskje ikke sykepleie det store.. men jeg, som mange andre sykepleiere, kunne aldri tenke meg å gjøre noe som helst annet, selv om lønna skulle nok vært høyere...

jobbet på rikshospitalet før fødselspermisjon, og syntes ikke lønna var så dårlig egentlig. Ja det er hektiske dager, og selvf er turnus arbeid en livstil, men det er utrolig hva en blir vant til!
Selv om grunnlønn kanskje ikke er mer enn 300 000 så tjener man en del på aften, natt og helgetillegg! så alt i alt så blir det ikke så galt!

Mitt argument for sykepleien i fordel for tannpleie måtte jo være at du har så utrolig mange fler muligheter  både i forhold til arbeidsområder og til viderutdanning!! Men på den andre siden kan du jo sikkert jobbe mer bekvemme tider (8-16) som tannpleier, og slippe turnus!

Men som mange sier.. sykepleie er jo et "kall"... [:)] man må vel være det helt fra hjerterota[:)]

Back
Topp