Tannpine som kommer og går

lille_mjau

Gift med forumet
Augustlykke 2015
Har så fryktelig vondt i de nederste jekslene på høyre side. Smerten minner om rier (ja så vondt er det) smerten er i de to bakerste jekslene og fra øret og ned til kjeven.
Det er så fryktelig vondt at jeg ruller meg bare frem og tilbake og klarer ikke fokusere på noe annet.
Jeg har ikke fått visdomstennene mine, tannlegen sa det var mye plass til dem. Og at jeg ellers har friske fine tenner.
Hva kan smerten skyldes?
Visdomstenner?
Hull?
Ørebetennelse?
Annet?
Hvem burde jeg kontakte?
Hva som helst av råd tas imot med stor takk!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ta en paracet og en ibux.. Evt to paracet og null ibux om du er gravid. Så kan du pusse tenna og skylle med munnskyllevann.. Om det ikke lindrer så ringer du tannlegevakta..

Kan være betennelse. Jeg hadde dette på mine nedre visdomstenner som ikke ville komme opp ordentlig.
Prøv å skylle med munnskyllevann med klorhexidin i. Husker ikke hva den heter.
Jeg fikk antibiotika kur for å bli kvitt betennelsen før de trakk tenna og ikke hatt problemer etterpå :)

Corsodyl het den jeg brukte :)
Funka bra her ihvertfall!

Det kan være bihulebetennelse. Merker du mer smerter hvis du bøyer hodet ditt ned?

Det blir ikke vondere om jeg bøyer hodet ned. Men det blir bedre om jeg blåser kinnet opp. Nytt hus og ikke ferdig pakket. så ingen paracet her. Får vente til i morgen tidlig. Kjøper inn paracet og munnskyld. Vil helst ikke til tannlege, for det er så fryktelig dyrt. Da håper jeg det er alt annet enn tannrelatert.

Dyrt er det jo, men det er ikke noe godt å gå sånn for lenge heller.
Jeg betalte vel 2000 ca, men pga kirurgisk inngrep fikk jeg tilbake halvparten :)
Gikk sånn et par år da, men klarte ikke å spise til slutt.
Håper du slipper unna :)

Jeg hadde betennelse under den ene tanna og det gjorde fryktelig vondt.. kan jo hende det er det du har :(

Det blir ikke vondere om jeg bøyer hodet ned. Men det blir bedre om jeg blåser kinnet opp. Nytt hus og ikke ferdig pakket. så ingen paracet her. Får vente til i morgen tidlig. Kjøper inn paracet og munnskyld. Vil helst ikke til tannlege, for det er så fryktelig dyrt. Da håper jeg det er alt annet enn tannrelatert.

Da er det nok ikke bihulebetennelse nei.. Håper det er noe annet som er lett og billig å gjøre noe med:)

da var natten over og jeg våknet bare en million ganger... det er torsdag og legen min har stengt. ringer legevakta. Jeg tror ikke egentlig dette er tannrelatert, for det er ikke så lenge siden jeg var hos tannlegen. Han sa at alt så fint ut. og jeg stoler på tannlegen min. så det er sikkert noe mystifistisk. Smerten kom sånn plutselig i går, helt ut av det blå.

Håper du finner ut av hva det er da, så du blir fort kvitt det.
Lykke til ig god bedring :)

da var natten over og jeg våknet bare en million ganger... det er torsdag og legen min har stengt. ringer legevakta. Jeg tror ikke egentlig dette er tannrelatert, for det er ikke så lenge siden jeg var hos tannlegen. Han sa at alt så fint ut. og jeg stoler på tannlegen min. så det er sikkert noe mystifistisk. Smerten kom sånn plutselig i går, helt ut av det blå.
Uff!:( håper legen finnee ut av hva det er! Masse god bedring:)

Fikk time hos den andre legen siden min hadde stengt! Skal inn 09:45. Oppdaterer etter timen ^^ nå er jeg så glad! Håper jeg får noe mot smertene!

Det var ikke ørebetennelse... to paracet, nesespray og munnskyl kjøpt inn.

Kan være betennelse. Jeg hadde dette på mine nedre visdomstenner som ikke ville komme opp ordentlig.
Prøv å skylle med munnskyllevann med klorhexidin i. Husker ikke hva den heter.
Jeg fikk antibiotika kur for å bli kvitt betennelsen før de trakk tenna og ikke hatt problemer etterpå :)

kjøpte en slik en.. prøvde å skylle munnen, men det gjorde så inn i he+294+0129 vondt. så vondt at jeg bare begynte å skrike!

kjøpte en slik en.. prøvde å skylle munnen, men det gjorde så inn i he+294+0129 vondt. så vondt at jeg bare begynte å skrike!

Da kan det jo tyde på betennelse da. Ville ringt tannlegen og hørt hva de har å si.

Da må du nok dra til tannlegen.
Har hatt vondt i ei jeksel nå i snart 1 år, uten at tannlegen skjønner koffør. Ingen hull, betennelse eller skade på tannen.
Men det er ei jeksel e har rotfylt og eksperter sier at etter nån år så får man trøbbel med den tannen. Så min drøm nå er egentlig å bare trekke tanna. Men tannlegeskrekken min og dårli økonomi gjør at e avventer. Klarer fint å tygge på den og sånt.

Det er mulig å komme inn til tannlegen på kvelder/ helg om du bor i nærheten av en større by. Betennelser kan desverre komme fort... Men pleier å være konstant vondt og ikke av og på...

Back
Topp