Tannpine, aaaaau! :(

Trollveitja

Elsker forumet
Tips mottas med stor takk! For 1,5 uke siden mistet jeg midlertidigfyllingen i den på påbegynte rotfyllingen min, fikk satt i ny midlertidigfylling i går.. Desverre har det blitt betennelse i munnhulen og nå når det ikke er åpent opp, bygger presset seg opp. Det begynner å bli så ufattelig vondt i munnhulen i overkjeven og det eneste jeg kan ta er paracet..

Noe annet som kan lindre? :(

Har vært plaget med tannpine på begge de forje. Det som hjalp meg da var paracet og varmebehandling på. Hadde varmt vann på ei flaske som jeg rulla inn i et handkle. Tok tid, men det hjalp.

Ja corsodyl paracetamol og varmebehandlning. Fyllingen kan og Være for høy så da er det lurt å få den slipt ned hos tannlegen;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Du skal til tannlegen ASAP.

Midlertidig fylling som lager betennelse må behandles umiddelbart ellers risikerer du som jeg å havne på sykehus med kjempebetennelse som nesten gikk i kjevebenet og opp til hjernen. '

Fikk en påbegynt rotfylling og tannlegen fikk ikke renset godt nok før han lukket den.
I løpet av få dager var jeg så betent at det så ut som jeg hadde en tennisball i munnen som en hamster.
Betennelsen gikk nesten til benet og sykehuset her hadde tilfeldigvis tyske spesialister på besøk som satte meg på en 3 uker lang elefantkur på antibiotika før de i det hele tatt kunne tenke på å drenere.
Jeg fikk over flere dager antibiotika intravinøst så ille var det. og i to uker tok jeg 9 GRAM apocillin daglig i tablettform.

Så før betennelsen tar overhånd oppsøk tannlege og få renset/lagt dren.
Det som skjer hvis det ikke skjer fort nok er at betennelsen kan spre seg når de åpner opp.

I mellomtiden renser du 3 ganger dagen med corsydyl. Ikke puss med tannbørste på det aktuele området.
Vær obs på at Corsydyl over flere dagers bruk gir misfarging på tenner og tunge (svart).
Betennelse i munnen er mer alvorlig enn folk flest er klar over. :(

Jeg endte opp med å måtte trekke to jeksler pga tannlegefeilen. :(

Du skal til tannlegen ASAP.

Midlertidig fylling som lager betennelse må behandles umiddelbart ellers risikerer du som jeg å havne på sykehus med kjempebetennelse som nesten gikk i kjevebenet og opp til hjernen. '

Fikk en påbegynt rotfylling og tannlegen fikk ikke renset godt nok før han lukket den.
I løpet av få dager var jeg så betent at det så ut som jeg hadde en tennisball i munnen som en hamster.
Betennelsen gikk nesten til benet og sykehuset her hadde tilfeldigvis tyske spesialister på besøk som satte meg på en 3 uker lang elefantkur på antibiotika før de i det hele tatt kunne tenke på å drenere.
Jeg fikk over flere dager antibiotika intravinøst så ille var det. og i to uker tok jeg 9 GRAM apocillin daglig i tablettform.

Så før betennelsen tar overhånd oppsøk tannlege og få renset/lagt dren.
Det som skjer hvis det ikke skjer fort nok er at betennelsen kan spre seg når de åpner opp.

I mellomtiden renser du 3 ganger dagen med corsydyl. Ikke puss med tannbørste på det aktuele området.
Vær obs på at Corsydyl over flere dagers bruk gir misfarging på tenner og tunge (svart).
Betennelse i munnen er mer alvorlig enn folk flest er klar over. :(

Jeg endte opp med å måtte trekke to jeksler pga tannlegefeilen. :(
Var hos tannlegen og la fyllingen i går da, fikk beskjed om å komme tilbake på mandag hvis det blir uutholdelig vondt. Det er ikke så forferdelig nå at paracet ikke lindrer, men i tilfelle det blir værre er det greit å få sett etter noe som lindrer.

Har hatt betennelse i rota i den tanna før og den ble fjernet på akutt-time. Er ett år siden, tannlegeskrekken min og dårlig råd har holdt meg unna. Blir over 5000 kr bare for å fylle denne tanna og rekonstruere toppen.. Usj..

Back
Topp