Tannlegeskrekk!!

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Herregud som jeg hater gå å til tannlege. Men de siste to dagene har det murret i en jeksel og jeg bestilte meg nettopp en time for en sjekk. Bedre å være førevar tenker jeg. Men så er det dette med at jeg går på blodfortynnende da. Nevnte det for tannlegen jeg snakket med på telefonen, og hun sa at hvis det var nødvendig med noe omfattende behandling som f.eks rotfylling, så må jeg til spesialist, men at de ville se på tannen og deretter legge en plan for behandling. Fikk time i morgen klokka tre, jeg håper at det er et lite og ubetydelig problem som lett kan fikses. Jeg frykter derimot det verste, jeg er så redd for tannlege, og jeg har vært så fryktelig uheldig med helsa dette svangerskapet. Jeg synes det er nok snart, jeg vil ha en pause fra vondter og frykt. Rotfylling er mitt absolutt største mareritt i hele verden, jeg er redd til langt inn i margen, men jeg er stolt av at jeg faktisk maktet å ringe å bestille meg time. Håper det er et lite teit hull som kan repareres på en-to-tre... Flere her med tannlegeskrekk?

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har vel ikke tannlegeskrekk, men synes det er så sinnsykt ubehagelig og vondt når de pirker i tennene. Skjær meg heller i armen liksom, munnen er så følsom! Husker fra jeg var barn at det gjorde vondt men i voksen alder har jeg smertefrie opplevelser. En gang i Thailand - da kjente jeg INGENTING, ikke engang stikket av sprøyten eller noe. Sist rotfylte jeg og det gjorde heller ikke vondt, kun bedøvelsessprøyten.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tåler bedøvelsessprøyta greit, selv om den kan være vond. Det er en vondt som jeg ikke er redd for. Men den pirkingen i tennene, lydene, lukten, det er det som er så jævlig. Og tannleger fikser jeg ikke. Hadde en psykopat-tannlege som skoletannlege, hun ødela flere enn meg for all fremtid for å si det sånn..