Tannlegeskrekk!!

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Herregud som jeg hater gå å til tannlege. Men de siste to dagene har det murret i en jeksel og jeg bestilte meg nettopp en time for en sjekk. Bedre å være førevar tenker jeg. Men så er det dette med at jeg går på blodfortynnende da. Nevnte det for tannlegen jeg snakket med på telefonen, og hun sa at hvis det var nødvendig med noe omfattende behandling som f.eks rotfylling, så må jeg til spesialist, men at de ville se på tannen og deretter legge en plan for behandling. Fikk time i morgen klokka tre, jeg håper at det er et lite og ubetydelig problem som lett kan fikses. Jeg frykter derimot det verste, jeg er så redd for tannlege, og jeg har vært så fryktelig uheldig med helsa dette svangerskapet. Jeg synes det er nok snart, jeg vil ha en pause fra vondter og frykt. Rotfylling er mitt absolutt største mareritt i hele verden, jeg er redd til langt inn i margen, men jeg er stolt av at jeg faktisk maktet å ringe å bestille meg time. Håper det er et lite teit hull som kan repareres på en-to-tre... Flere her med tannlegeskrekk?

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har vel ikke tannlegeskrekk, men synes det er så sinnsykt ubehagelig og vondt når de pirker i tennene. Skjær meg heller i armen liksom, munnen er så følsom! Husker fra jeg var barn at det gjorde vondt men i voksen alder har jeg smertefrie opplevelser. En gang i Thailand - da kjente jeg INGENTING, ikke engang stikket av sprøyten eller noe. Sist rotfylte jeg og det gjorde heller ikke vondt, kun bedøvelsessprøyten.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tåler bedøvelsessprøyta greit, selv om den kan være vond. Det er en vondt som jeg ikke er redd for. Men den pirkingen i tennene, lydene, lukten, det er det som er så jævlig. Og tannleger fikser jeg ikke. Hadde en psykopat-tannlege som skoletannlege, hun ødela flere enn meg for all fremtid for å si det sånn..

Finnes noen tannleger som er veldig flinke med de som har tannlegeskrekk. Forhør deg litt rundt i området der du bor om noen vet om noen snille.

Skal til en ny tannlege i morgen, er veldig spent. Krysser fingrene for at det går relativt problemfritt. Skal uansett ikke behandle noe i morgen, bare ta bilder og undersøkes.

Jeg har alvorlig tannlegeskrekk, og gikk ikke til tannlegen på over 8 år i en periode. Nå går jeg til en tannlege som har videreutdannelse i odontofobi og kan gi lystgass. Heldigvis har ikke jeg hatt andre problemer enn to små hull, men jeg satt å gråt i nesten 1 time i tannlegestolen når jeg fikk vite om den første. Det andre hullet ble oppdaget for 1 år siden og da fikk jeg lystgass, og jeg føler meg ikke så urolig lenger... Jeg lå å hørte på musikk mens de styrte på, og tiden gikk kjempefort. Det eneste jeg er dritredd for er at jeg kanskje må trekke visdomstennene en gang.

Jeg har alvorlig tannlegeskrekk, og gikk ikke til tannlegen på over 8 år i en periode. Nå går jeg til en tannlege som har videreutdannelse i odontofobi og kan gi lystgass. Heldigvis har ikke jeg hatt andre problemer enn to små hull, men jeg satt å gråt i nesten 1 time i tannlegestolen når jeg fikk vite om den første. Det andre hullet ble oppdaget for 1 år siden og da fikk jeg lystgass, og jeg føler meg ikke så urolig lenger... Jeg lå å hørte på musikk mens de styrte på, og tiden gikk kjempefort. Det eneste jeg er dritredd for er at jeg kanskje må trekke visdomstennene en gang.

Uff, ja, visdomstennene... Jeg vet jo ikke hvorfor jeg er så himla redd for jeg har ikke hatt hull i tennene på 15 år, men nå har jeg litt murring i en jeksel så det må jo være noe galt.. Vil bare få det overstått!

Uff, ja, visdomstennene... Jeg vet jo ikke hvorfor jeg er så himla redd for jeg har ikke hatt hull i tennene på 15 år, men nå har jeg litt murring i en jeksel så det må jo være noe galt.. Vil bare få det overstått!

Det trenger ikke nødvendigvis å være noe særlig. Jeg bestilt hastetime og satt og gråt i tannlegestolen for det jeg trodde var betennelse i en visdomstann for et par år siden, og de viste seg å bare være et lite sår i tannkjøttet rett ved siden av. :P

Jeg har tannlege skrekk så det holder.Er flaut å gå dit for jeg er så redd!Skoletannlegene som har fixet d!! Hadde årskontroll hos tannlegen nå i oktober men avlyste siden jeg var grsvid.Hadde sikkert født i stolen av skrekk:-)

For noen år siden var jeg hos tannlegen pga vondt i kjeven og bak i munnen. Jeg forklarte tannlegen at jeg ikke hadde visdomstenner siden jeg trakk alle 4 etter et lite uhell for noen år siden. Men tannlegen trodde ikke på meg siden hun så ei til på røntgen. Det viste seg at jeg er en av få som faktisk fikk 5 stk.

Fortell tannlegen at du har skikkelig skrekk. Gå også til tannlegen en gang per år, da slipper man store "overraskelser" som kan gjøre vondt.

Jeg går alltid en gang i året, hadde full sjekk i juni, men da tok de ikke bilder fordi jeg er gravid. Nå har vondten blitt borte, kan det være at jeg hadde noe mellom jekslene som gjorde vondt? Rengjorde skikkelig i går kveld! Blødde fra tannkjøttet hvertfall. Spent på om de finner noe.

Back
Topp