Tannlegen

Prinsessa i tårnet

Elsker forumet
Hvordan gikk det med de små hos tannlegen. Vi har time den 13. mai og er litt spent hva som skal skje. Noen som har vært og vil fortelle?

blir nok ikke på en stund her,snuppa fyller ikke før i desember hun da

Er det vanlig med tannlege ved 3 år? trodde det var når de hadde fylt 4, jeg? [8|]

Jeg var med tvillingene i februar (de fylte 3 år 2 januar ) og det gikk kjempe fint.[:)]
de skjekket tennene så fikk de hver sin tube med tannkrem og vi snakket litt om pussing av tenner o.l.
De tar også opp temaet om smokk eller tommelsutting hvis barnet bruker det.
Tilslutt fikk de hver sin liten "premie".[;)]
Neste gang de skal til tannlegen er de fylt 5 år

Så det er altså 3 år som er den vanlige alderen for første sjekk?

ORIGINAL: *lilla gumman*

Har ikke fått noen innkallelse til tannlegen ennå.. men mulig jeg må ringe selv å be om en time. Hvordan fikk dere time til tannlege - ringte dere selv å bestillte eller fikk dere innkallelse via posten?

Lykke til med det første tannlegebesøket Prinsessa på tårnet![:)]

Takk for det. Innkallingen kom i posten.

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Prinsessa i tårnet

Har ikke fått noen innkallelse til tannlegen ennå.. men mulig jeg må ringe selv å be om en time. Hvordan fikk dere time til tannlege - ringte dere selv å bestillte eller fikk dere innkallelse via posten?

Lykke til med det første tannlegebesøket Prinsessa på tårnet![:)]

Takk for det. Innkallingen kom i posten.

Ja den skal komme automatisk.

Vi har flytta, så jeg tror nok jeg må purre opp innkallelsen vår.[8D]

Jeg ringte idag og fikk til svar at de ikke innkalte barna før de var rundt 3,5 år men siden jeg var i telefon så fikk vi time.. og det alt nå den 13. mai - akkurat samme dag som Prinsessa på tårnet skal til sjekk[:D].

Så kryss fingrene for at snuppa ikke biter tannlegen på fingeren.. det gjorde nemlig eldstejenta mi[:D][:D]

Hihi, det går nok bra. 13. mai er nok en god dato... Vi får "snakkes" etterpå om hvordan det gikk.

Gikk ikke helt etter planen. Frida ville ikke under noen omstendigheter åpne munnen. Det der ville hun ikke være med på. Vi har snakket mye om tannlegen, men til ingen nytte. Har fått ny time. Håper det går bedre da[:D]

Back
Topp