Tannlegen

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Husk å gi beskjed til tannlegen om at dere er gravide jenter [emoji5]️
Min tannlege ville ikke ta røntgen grunnet fosteret [emoji5]️ men alltid greit p ta turen i forhold til p få renset tennene [emoji5]️

Jeg har enda ikke fått vært hos tannlegen siden .... Oi.... Snart to år siden... :nailbiting:
Fikk innkalling, men var gravid. Og etter tassen kom har jeg ikke fått det til. Og nå er jeg gravid igjen....
Tennene får vente :meh:

Jeg knakk en liten bit av tanna mi for en mnd siden. Da sa jeg det i tlf når jeg bestilte time. Da valgte de å ikke ta røntgen.
Han sa faktisk den beste tiden å gå til tannlegen er når man er i 2 trimester. Fikk satt opp ny time i oktober/november neste år :P da får vi heller tatt en grundig sjekk av alt

Jeg var der for noen uker siden faktisk. Det gikk veldig fint. Selv om ingen andre vet om graviditeten ennå så måtte jeg jo si til henne at jeg var gravid, for jeg var litt skeptisk til røntgen. Har en fantastisk hyggelig og flink tannlege. Hun sa at det normalt er helt ufarlig med røntgen av tennene under graviditeten, men at vi godt kunne la være for å være på den sikre siden og hvis jeg følte meg tryggere da. Tok da en grundig sjekk uten røntgen.

Har hørt av tannlegen min at man blir eksponert for flere røntgenstråler ombord i et fly, enn når man tar røntgen av tennene. Men likevel fikk jeg blykappe over meg under forrige graviditet.

Jeg var til tannlegen for noen uker siden og da fikk jeg blykappe over meg :) Skal tilbake i neste uke, har noen hull som må ordnes og da er det greit å bare bli ferdig med det :P

Jeg har enda ikke fått vært hos tannlegen siden .... Oi.... Snart to år siden... :nailbiting:
Fikk innkalling, men var gravid. Og etter tassen kom har jeg ikke fått det til. Og nå er jeg gravid igjen....
Tennene får vente :meh:

Du kan dra til tannlegen og få pleid tennene uten røntgen :) husk at det blir lenge til du har mulighet igjen.
Viktig å passe på tennene sine!

Back
Topp