tannlegen?

Lillemumma*KL

Forumet er livet
har dere vært hos tannlegen mens dere er gravide? er d sånn at man har gratis sjekk når man er gravvid?

Det er dessverre ikke gratis lenger.. [:(]

Men uansett er det veldig viktig å gå til tannlegen å få en sjekk når du er gravid. Som med alt annet i kroppen kan det skje forandringer i munnen også. Bakterier og sånn..
Noen får lettere hull også, og infeksjoner i munnkjøttet og sånn.

Var der for et par mnd siden jeg. Null hull. Men 400 kroner for det.. [:@]

Jeg spydde i mange mange mnd, men heldigvis hadde jeg ikke hull for det.. [:D]
Men vet om flere som har fått skikkelige dårlige tenner etter å ha gått gravide..

takk for svaret=) ja d er jo så dyrt å reise til tannlegen så... da får j nok bare bite i d å bestille meg en time gitt... koste hva d koste vil... men j skal si ifra at j bare vil ha sjekk... hvis d er noe å fikse så får j event ta d senerer..*dårlig råd* huff...

Jeg fikk lokal bedøvelse da jeg skulle bore mens jeg var gravid jeg.
Tannlegen sa det ikke hadde noe å si.
Nesten bedre, for da ble jeg mindre redd, og mindre spent..

huff fya. j nekter å gjøre no uten bedøvelse=) liker ikke tannlegen... hehe... får bare håpe munnen er frisk da=)

ORIGINAL: lillemumma

takk for svaret=) ja d er jo så dyrt å reise til tannlegen så... da får j nok bare bite i d å bestille meg en time gitt... koste hva d koste vil... men j skal si ifra at j bare vil ha sjekk... hvis d er noe å fikse så får j event ta d senerer..*dårlig råd* huff...

Rett før jeg ble gravid, fant tannlegen min ut at jeg hadde en visdomstann som ligger å presser på den bakerste jekselen min. Vi fant ut at vi skulle vente litt før jeg eventuellt måtte trekke jekselen eller operere bort visdomstanna.
Så ble jeg gravid, og nå får jeg jo ikke gjort noenting. Og det er dritvondt!!
Den dritt visdomstanna presser noe sinnsykt på den stakkars jekselen min [:(]

Så jeg skal til tannlegen igjen rett etter fødselen, og da skal det opereses ja!!

huff de visdommstennene er no drti... har ei som er kommet halveis ut, som var kjempe vind en periovde før j ble gr. som j egentlig skulle opperere ut, men j avbestilt den timen=) driver å får ei ny nå kjenner j, men den har ikke blitt vond enda...

Heisann!

I forrige svangerskap var jeg hos tannlegen i uke 10.
Mener også å huske at man må betale vanlig sats.
Men husk nå på at det ikke er å anbefale å ta røntgenbilder
når man er gravid, og særlig viktig er det de første 12 ukene.
Ellers er mitt råd å være flink med tanntråd og tannpussen mens
man er gravid, siden man er mere utsatt for å få tannkjøtt-
betennelse ol. når man er gravid.

Hvordan har dere kunne gått til tannlegen???????
Her hvor vi bor nekter tannlegen og ordne noe store deler av svangerskapet.....
Jeg var der helt I begynnelsen av svangerskapet, Og di sah at dersom di gjorde noe og noen mistet kunne det føres tilbake til at di hadde gjort noe galt.
Hvis det absolutt MÅTTE Gjøres noe gjorde di det di 3 midtersre månedene.
Fordi dersom di gjorde det di 3 siste, Kunne fødselen starte for tidlig på grunn av strss og påkjenning.
Såh Jeg måtte bare dra med det ene hullet mitt, Men fikk I vært fall en god veiledning om svangerskapet og tennene der..... [:D]

ORIGINAL: Dorothy_1

Hvordan har dere kunne gått til tannlegen???????
Her hvor vi bor nekter tannlegen og ordne noe store deler av svangerskapet.....
Jeg var der helt I begynnelsen av svangerskapet, Og di sah at dersom di gjorde noe og noen mistet kunne det føres tilbake til at di hadde gjort noe galt.
Hvis det absolutt MÅTTE Gjøres noe gjorde di det di 3 midtersre månedene.
Fordi dersom di gjorde det di 3 siste, Kunne fødselen starte for tidlig på grunn av strss og påkjenning.
Såh Jeg måtte bare dra med det ene hullet mitt, Men fikk I vært fall en god veiledning om svangerskapet og tennene der..... [:D]

Nå snakker vi om å dra til tannlegen for å få en sjekk altså!! Fjerne tannsten og sånn!!

Jeg skulle bare og ta en kontroll, Og sjekke om det var hull.
Jeg fikk da høre alt dette, Med mindre det er akkutt, Nekter di og behandle Gravide pasienter i 1. eller 3. Trimester....

ORIGINAL: Dorothy_1

Jeg skulle bare og ta en kontroll, Og sjekke om det var hull.
Jeg fikk da høre alt dette, Med mindre det er akkutt, Nekter di og behandle Gravide pasienter i 1. eller 3. Trimester....

Merkelig tannlege du ha da? De oppfordrer jo gravide til å være ekstra nøye med tannhygienen og gå til tannlegen mens man er gravid!

Og mens jeg har deg her Dorothy_1: Vil du være så snill å la være å forandre på emnet når du svarer på et innlegg? Det blir så rotete ser du.. [;)]

jeg hadde forferdelige tannpine 3. uledag.. måtte finne meg en åpen tannlege da min var på juleferie.. fikk trukket ut tanne og måtte ut med ca 1300kr.. Sure penger det der altså[:'(][:'(]men jeg ble hvertfall bedre etterpå[:D]

Jeg fikk I vært fall den beskjeden....
Tenkte at det kanskje var noen en gang som hadde mistet og skylt på tannlegen, Høres dumt ut, Men det er vel sikkert noen som har gjort det....
Jeg går I vært fall rundt med et hull I tanna, Satt I tannlegestolen og hadde time, Og fortalte heldigvis ved en ren tilfeldighet om svangerskapet.
Jeg fikk da veiledning om at du Ikkje behandlet di som var I 1. og 3. Trimester, Og at man måtte være ekstra nøye med tannpussen, Og at noen kan oppleve og få løse tenner, Men at det er helt ufarlig.
OSV......
Jeg hadde en tråd om dette etter den tannlege timen, Den er sikkert langt bak her.
Men erfarte vært fall at det var forskjellig praksis blandt tannleger etter svarene sist og bedømme.
Men der vi bor er det I vært fall slik..... [:D]

Hei,
Jeg har to ganger i det siste mistet bit av samme tann....
Begge gangene har jeg vært hos tannlegen, og han har lagt inn midlertidig fylling, som jeg skal ta ut etter fødsel, og da legge inn ny "orntli" fylling.
[:D]

Back
Topp