tannlegen!

sol-stråle

Elsker forumet
grrr ble så sint i går, da hadde sønnen min på 5 vondt i tennene og han har noen hull som er STORE, han er livredd for å borre for det har vi prøvd, men neimen om han fikk komme på sykehuset for å reparere tennene i narkose, da måtte han ha så vondt at han var syk sa tannlege pleieren, ble sur jeg, vil ikke at han skal ha vondt...

Det finnes tannleger som spesialiserer seg på pasienter med tannlegeskrekk vet jeg.. kanskje dere skulle sett på noe sånt??

Jeg har hatt det samme problemet opp gjennom årene. Det endte med at jeg mått gå til legen og få sobril til datteren min for hun var så redd. Det gikk kjempefint og neste gang hun skulle til tannlegen ga jeg henne bare en placebo, og i og med at hun trodde at hun hadde fått noe for å roe seg på så ble hun automatisk rolig. Etter det har hun ikke hatt tannlegeskrekk og sist gang boret hun til og med uten bedøvelse.
Sønnen min sliter litt ennå, og det er ingenting som er verre enn å se hvor redde de er og så måtte holde dem nede til de er ferdige.
Det er ikke alle tannleger som er like flinke med barn heller.
Datteren har måttet trekke 2 tenner, første gangen var det hos den kommunale tannlegen og hun var helt forferdelig, kjeftet og snakket frekt til henne så andre gangen ringte jeg til en privat og spurte om ikke han kunne gjøre det heller, skulle heller betale for det enn å se henne gå gjennom det hel... igjen.
Han gjemte sprøyten bak ryggen og vips så var tannen ute..

Det finnes mange gode beroligende medikamenter ute på markedet som også kan gis til barn... Vil anbefale deg å prøve dette først. Å legge et menneske i narkose er faktisk ganske stor påkjenning på kroppen samme om det er en liten eller stor kropp... Vet det fordi jeg har en mor som døde i narkose for ca 1 år siden, heldigvis klarte de å gjenopplive henne, men det tok veldig lang tid for henne å komme seg igjen. Og hu er ikke gammel og ikke syk, men helt normalt voksent menneske... Dette satte en støkk i meg...

Og du, de aller fleste steder i landet har laaaaange ventelister på narkose, det er ikke bare bare å få det. Det skal søkes og det skal samles data både fra lege og tannlege... Her er det i allefall 3 mnd venteliste og ikke noe bare å skvise inn... Innen ditt barn hadde fått seg en time der vil det bli enda vondere....

Prøv beroligende først du, det pleier å hjelpe... Ofte...

Back
Topp