Tannlegen......

Dorothy_1

Gift med forumet
Halloen.....
Har dere vært hos Tannlegen og fått veiledning angående tennene deres under Graviditeten??????
Jeg skulle ha time, For og se om det var noen hull, Men Jeg fortalte tilfeldigvis at Jeg var Gravid.
Da fortlate hun at di Ikkje behandler Gravid I di 3 første + Di 3 siste månedene.
Deretter ble det en hel del Informasjon om at man kan få blødene tannkjøtt, Dette visste Jeg, Og at man kan få kuler I tannkjøttet og faktisk løse tenner også, Men det var ganske skjelden det..... [:D]
 
jeg er i 8 mnd, og jeg skal til tannlegen på mandag.. Snakket med jormor og hun sa det var ingen problem..

Har hørt tannleger som sier det motsatte..men de er vel mest redd for å bli erstatningspliktig, hvis det skulle skje noe... vil jeg tro..
 
Okey.....
Jah, Det var det di sah at hvis man skulle ta en Spontan abort, At man ble sittenede og tenke på om Tannlegen kunne være årsaken til dette.
Jeg kunne nok sikkert Ikkje ha tenkt det, Men noen har sikkert tenkt det siden at det er blitt sånn.
Og I di 3 siste månedene sah di at Fødselen kunne starte før tiden på grunn av stress, Forårsaket ev tann behandlingen.
Di sah at dersom noen absolutt måtte behandles, Gjorde di det helst I di 3 midterste månedene, Men det er vel sikkert forskjellig hvordan di praktiserer dette...... [:D]
 
Ja, det vil jeg tro..det er også lite forskning på dette..Men det kan være verre å gå med en ubehandlet tann som det kan sette seg en betennelse i..

Vet de er forsiktige med røntgen med tanke på stråling..
 
Jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk noen behandling i graviditeten, med mindre jeg hadde smerter! Da MÅ de ta det, kan ikke la noen gå i månedsvis med tannpine..
 
Jeg opererte ut en visdomstann på onsdag, og de sa det samme til meg - behandlinger gjør de helst i andre trimester. Tidligere var det gratis med tannbehandling under svangerskapet, men ikke nå lenger.
Men piker, vi må være nøye med tanntråd og fluorskylling!!
 
Okey, Også sah di at man må være ekstra nøye med og pusse tennene.
Di sah at dersom man brekker seg, Eller spyr, Må man prøve og få pusset tennene en tid på dagen, Da man er I fin form, Jeg har blitt ganske nøye på dette...... [:D]
 
Jeg har tannlegetime neste uke. Var inne til kontroll før jeg ble gravid, og nå skal jeg tilbake å bore. Er det noen som vet om det er farlig å ta bedøvelse når man er gravid? Jeg har tidl. bare hørt at man ikke kan ta røngten, men etter å ha lest mailene deres blir jeg litt i tvil. Vil jo ikke gjøre noe som er farlig.
 
Halloen......
Det er vel sikkert bare og spørre når du skal til Tannlegen, Di skal vel ha Informasjon om det........ [:D]
 
Du har nok rett Dorothy, jeg sjekker med tannlegen. Tror faktisk at jeg tar en telefon til de i morgon for å sjekke. Ingen vits i å sitte på venterommet å grue seg for så å få vite at de ikke kan behandle meg. Blir egentlig ikke så veldig lei meg om de ikke kan behandle meg nå! Har tannlegeangst.
 
Jeg var hos tannlegen for et par uker siden, de sa ikke noe om at de ikke behandlet i første trimester. han sa bare at det var uaktuelt med bilder etc. Han pirket og sjekket, og pusset skikkelig.
 
Det har jeg fått beskjed om også. At det ikke var så farlig å ta røntgen bilder med den kappa på seg. Og at man kan ta bilder en gang, men helst ikke flere ganger. Så jeg tror ikke det er så kjempefarlig.

Men det er jammen forskjell på hvordan de gjør det med gravide skjønner jeg. Har vært hos tannlegen både tidlig og sent jeg, fikk ingen beskjed om at det ikke var aktuelt. Fikk bedøvelse og borra litt den ene gangen ihvertfall.. Tannlegen min bare forsikra meg om at dette ikke var farlig. [;)] Og det gikk kjempebra sist!
 
Back
Topp