Tannlegebesøk og amming

Liquid84

Elsker forumet
Var hos tannlegen i går [:'(][:'(][:'(][:'(][:'(] og ETTER at han har satt bedøvelsen sier han "foresten, nå kan du ikke amme på 6 timer". *SJOKK* [:o][:o][:o]
Det viste jo ikke jeg. [8|] Tipp det ble ekstra mye stress når vetlo ble sulten da. [:@][:@][:@]
Spesielt når jeg har tannlege langt fra heimen (30 minutter kjøretur med bil), jeg hadde bare tid og vei til babysvømming og skulle hjem om med noen blomster og gjøre siste finish før visningen. [&:][&:][&:]
Jeg fikk også beskjed om at jeg måtte etter 6 timer pumpe ut og hive, det var ikke godt nok å bare vente.

Noen andre som har fått beskjed om slikt?[8|][8|][8|]

ORIGINAL: *eim*

det ble ikke sagt på spøk da?? [8|]

nei, denne opplysningen har det vært greit og fått på forhånd.

Nei, det var ikke spøk. [&:]
han sa at dei ikke hadde funnet at det skulle gjøre noe skade å amme (sist ammet jeg, viste jo ikke dette[:@]), men at det var rettningslinjene dei fulgte for å ha sitt på det rene.

ORIGINAL: Tyttebæra

Det var jo for F litt seint og si da! Tror jeg hadde klikka helt. Hva om ikke barnet tar annet enn pupp da? Nei, fy søren altså!

Hadde jeg vist om det hadde jeg kanselert timen. Det var ikke noe som "hastet" (hadde ikke tannverk) og jeg hadde utrolig mye stress den dagen i tillegg til at jeg har tannlege skrekk. [:'(]
Kan si jeg ble riemlig forbanna ja. Men gjort var gjort. [:@][:@][:@] Jeg måtte jo bare gjøre det beste ut av situsjonen.
Jeg hadde heldigvis en flaske med vann til henne og kjøpte en fruktmos som jeg gav i baksete på bilen. hehe. Såg sikkert sååå smart ut der vi satt. [8D]
Og når jeg kom hjem fikk jeg tint litt mm fra frysen og gitt på flaske (jeg er heldig at hun tar flaske).

Jeg skal i hvert fall ikke ha flere tannlege timer før jeg er ferdig å amme. For et stress. [:'(]

ORIGINAL: wimza

hæ? d fikk ikke jeg beskjed om... amma rett etterpå jeg..

Det gjorde jeg også sist gang jeg var hos tannlegen. [:@]
Men når jeg vet det føler jeg liksom ikke at jeg kan drite opp i anbefalingen heller. For en dag det ble.

ORIGINAL: Jeaa

Har hørt at den bedøvelsen ikke gjorde noe med melka jeg [8|]

Han sa bedøvelsen mest sansylig ikke gjorde noe, men dei sa det (tydeligvis dei sjeldna gangene dei husker det[:@]) for å være på den sikre siden.

HÆ, det var da rart. Jeg trakk visdomstanna mi for ca en måned siden og jeg fikk beskjed om at det ikke var noe problem å amme etterpå. Og jeg fikk 2 stk bedøvelser.

Hvorfor kunne du ikke amme da?

ORIGINAL: Tiki Sniki

HÆ, det var da rart. Jeg trakk visdomstanna mi for ca en måned siden og jeg fikk beskjed om at det ikke var noe problem å amme etterpå. Og jeg fikk 2 stk bedøvelser.

Hvorfor kunne du ikke amme da?

Irriterende at dei forteller forskjelligt (både om tannkremer, bedøvelse, osv...). [:@]

Han sa at dei hadde ikke funnet noe bevis som sa at bedøvelsen skulle skade barne ved amming, men dei hadde heller ikke funnet bevis på at den ikke skulle skade barne så dei tok forhåndsregeller og i følge rettningslinjene deres skulle dei anbefale ammende å vente i 6 timer, pumpe og hive for å være på den sikre siden.

Og jeg vil jo seff være på den sikre siden når jeg blir fortalt slikt...

Det jeg fikk beskjed om var at de var PLIKTIGE til å informere oss at det ikke var gjort noe særlig forskning rundt bedøvelse og amming, så derfor var det opp til oss selv hva vi ville gjøre...Det er heller ikke påvist at barn tar noe skade av det heller.....jeg amma 2 timer etterpå jeg...

Back
Topp