Tannlegebesøk idag!

Pijah

Forumet er livet
Maja har vært hos tannlegen idag, for første gang. Vi har snakket litt om det den siste tiden, at nå som hun har blitt stor jente og fått så mange tenner, så skal hun til tannlegen, men det har blitt tilnærmet hysteriske tilstander hver gang vi har nevnt det.
Idag var altså den store dagen, og da vi kom til tannlegen, BLE det hysteri! Hun skulle IKKE!! Hun skulle bare telle tennene og kjenne litt på jekslene, og Maja ble mildt sagt forbanna. Hylte så hele tannlegesenteret hørte henne.. [8D]

Men det gikk bra, og hun fikk premie etterpå. Tannbørste, tannkrem (rooooosa selvsagt) og et armbånd som hun fikk velge selv. [:)]

Uffa....[&o]

Vi har ikke fått noen innkallelse enda, men jeg håper vi får i god tid så vi får forberedt henne litt.

ORIGINAL: LilleKaisa

Uffa....[&o]

Vi har ikke fått noen innkallelse enda, men jeg håper vi får i god tid så vi får forberedt henne litt.

[:)]

Ikkje berre berre å gå te tannlegen første gongen ... [:)]

Eg trudde mi skulle reagera på samme måte ... men jaggu så overaska ho ... etter litt tid og om å men ... så fekk tannpleiaren tella tennene og kikka i munnen med speilet ... !!

Vi fikk time i posten idag.. Spennende å se hvordan det går... [;)]

Hohoho, ja, kan bli spennande når dei små, eigensindige propellane våre skal til tannlegen [8D] Pass på fingrane seie eg berre! [:-] [8D] Vi har (heldigvis) ikkje fått inkalling endå, kan godt vente til det er litt lettare å resonere med han [;)]

Gikk kjempe fint med Mary hos tannlegen, ho gapa så høyt ho kunne å var bare kjempe flink![:)]

Vi har sett Karius og Baktus på teater, så S er heeelt klar for tannlegebesøk, sånn jic one of those suckers har sneket seg inn i ei tann og begynner å banke med hammeren på tross av alle forsøk på å holde dem borte ved hjelp av tannpuss og flux. Karius og Baktus er tannhelse-gudene mine[8D]

Ikke fått time her enda, men kan ikke skjønne at det kan bli problemer egentlig. [:)]
*bank i bordet!!*

Fått innkallelse her, han brydde seg ikke veldig da jeg prøvde å fortelle. Det var helt greit det lissom...

Her hadde vi time før sommeren, og det gikk fint. Han gapte som en helt, og tannlegen fikk telle ALLE tennene hans. Til og med de tre jekslene som mamma og pappa ikke hadde fått med seg at var kommet... *blush*

ORIGINAL: * Lene *

Her hadde vi time før sommeren, og det gikk fint. Han gapte som en helt, og tannlegen fikk telle ALLE tennene hans. Til og med de tre jekslene som mamma og pappa ikke hadde fått med seg at var kommet... *blush*

Hehe, fort gjort! [8D]

Ja, vi pusser bare, vi... Teller liksom ikke tenner hver gang.

Vi var i vinter og det gikk kjempebra[:)]Liitt skeptisk til å begynne med, men når mamma gapte først så gjorde han det også.Masse skryt av de fine små tennene[:)]
Men så har vi aldri hatt problem med tannpussen her i gårn.Karius og Baktus er også våre venner[8D]

Bruke Karius og Baktus for alt dei e verdt .. [;)][:D]

Kan ikke bruke dem, vi... Amundsen syns så SYND på dem! [&:] Men tannpussen går som en drøm uten Karius og Baktus. HELDIGVIS! [;)]

Vi har fått time til torsdagen, men da spørs det vell om hun tørr å gå[&:] Vi skal nemelig en ekstra tur til tannlegen nå til mandag fordi en gutt i bhg har slått ut en del av tannen hennes, og den er litt skarp, enten skulle dem slipe den eller kanskje dem måtte trekke den[&o]

Ikke fått noe innkalling enda vi, men det kommer til å gå dååååårlig tror jeg..
Ane har allerede vært tre ganger til tannlegen. Dagen før Adrian ble født, så greide hun å tryne ut av badebaljen sin, og slo fortennene. De ble missfarga, så tannlegen mistenkte skade.. Derfor tre runder med røntgen og undersøkelse (med endel uker/ mnd mellomrom). Heldigvis ingenting skadet, og nå er tennene helt hvite igjen. Men skrekken sitter nok i frøkna..

Back
Topp