Tannlege

Ananas30

Elsker forumet
Septemberlykke 2021
Jeg har fått litt tannverk på en jeksel nede og tror jeg har et hull. Det betyr jo at jeg må borre, men kjenner jeg er redd for at det ikke er bra for frøet. Ser det står mye forskjellige på Google. Er det noen som har erfaringer?
 
Står det kvifor? Kan ikkje tenke meg at det er anna ein røntgen ein skal vere forsiktig med hos tannlegen? o_O
 
Jeg har fått litt tannverk på en jeksel nede og tror jeg har et hull. Det betyr jo at jeg må borre, men kjenner jeg er redd for at det ikke er bra for frøet. Ser det står mye forskjellige på Google. Er det noen som har erfaringer?

Jeg var hos tannlegen som gravid. Jeg varslet om det før de tok bilder, og fikk utdelt en stor kappe til når de tok bildene. Gikk helt fint! Si i fra om det når du tar kontakt så kan de tilrettelegge. Tannlegen min sa det var veldig vanlig med tannproblemer under svangerskap, så det er nok mange gravide som går til tannlegen.
 
Tror det fint lar seg gjøre å gå til tannlegen som gravid, bare informer dem så kan de legge til rette så godt de kan :)
 
Står det kvifor? Kan ikkje tenke meg at det er anna ein røntgen ein skal vere forsiktig med hos tannlegen? o_O
Nei, står litt forskjellige. På ene siden stod det at de ikke satt fyllinger. Men har også hørt at mange gravide får hull og det må jo fikses. Så da må det gå bra :)
 
Nei, står litt forskjellige. På ene siden stod det at de ikke satt fyllinger. Men har også hørt at mange gravide får hull og det må jo fikses. Så da må det gå bra :)
Kan hende de gjør en midlertidig løsning, og reparerer ordentlig etter fødsel? :)
 
Back
Topp