Tannlege

2moms

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Januarlykke 2020
Juliknøttene 2022
Noen som vet om man kan ta bedøvelse hos tannlege når man ammer?

Ja, jeg fikk bedøvelse, amma og gjør det fortsatt. Tannlegen sa at det var helt ok! Men bedøvelse skulle jeg helst ikke få som gravid, kun ved akutte greier. Dette var i hvert fall hva tannlegen min sa!

Jeg vet ikke så mye om hvilket medikament de bedøver med hos tannlegen, men vil anta at det kan være xylocain. Det kan i såfall brukes med liten risiko for foster, og kan også trygt brukes ved amming. Men dette garanterer jeg at tannlegen vet med sikkerhet, og at vedkommende har vært borti tidligere! Bare til å spørre enten på telefon før timen, eller på selve timen :) Lykke til!

Det har jeg gjort, jeg måtte rotfylle.

Tannlegen visste at jeg hadde en liten baby (det ble utsatt til etter fødsel nemlig) på venterommet og bedøvelse fikk jeg og han sa den var trygg i forhold til amming.

Bård jeg tenker meg om har jeg operert ut en visdomstann mens jeg ammet også jeg. Bedøvelse ja. Fikk antibiotika som var grei ved amming og smertestillende som, vel. Jeg droppet paralgin forte, etter råd fra apoteket tok jeg sterke ibux som jeg fikk på resept og paracet. Men den gangen ammet jeg ikke en bitteliten baby. Hun var over året.

Graviditet, amming og fertilitet
Graviditet: Lang klinisk erfaring indikerer ingen risiko for skadelige effekter. Adrenalin kan muligens senke blodtilstrømningen i livmoren.
Amming: Lidokain går i liten grad over i morsmelk. Det er ukjent hvor mye adrenalin som går over. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes.

Dette er teksten fra felleskatalogen som omhandler xylocain dental, som er vanligste tannbedøvelsen... Ser trygt ut [emoji1303]

Back
Topp