Tannlege

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
var hos tannlegen i dag, jeg har ikke tannlegeskrekk, og det er helt Ok å gå til tannlegen.

Skulle borre et lite hull, og sist fikk jeg ikke gjort det da nerven ligger slik til at det var vanskelig å bedøve.

Da han satt bedøvelse i dag, stakk han nåla ganske langt inn og jeg kjente godt at væsken støtet inn, i tillegg bevegde han på nåla mens den var inni og fordelte væsken..
det var ikke spesielt vondt, men veldig ubehagelig.

Jeg ble så uvel og begynte å skjelve.. var hverken redd eller hadde vondt, men kroppen reagerte med skjelving..

Noen andre som har opplevd det?

Kanskje han traff en nerve eller noe?

Er mest redd for at nåla skal knekke når han vrir den mens han gir bedøvelse - men det skjer jo ikke

Jeg får reaksjon på bedøvelsen i form av skjelving og blir svimmel/uvel, men det er visst de må sette veldig mye (typ fire sprøyter)... Ellers aldri opplevd det :)

var hos tannlegen i dag, jeg har ikke tannlegeskrekk, og det er helt Ok å gå til tannlegen.

Skulle borre et lite hull, og sist fikk jeg ikke gjort det da nerven ligger slik til at det var vanskelig å bedøve.

Da han satt bedøvelse i dag, stakk han nåla ganske langt inn og jeg kjente godt at væsken støtet inn, i tillegg bevegde han på nåla mens den var inni og fordelte væsken..
det var ikke spesielt vondt, men veldig ubehagelig.

Jeg ble så uvel og begynte å skjelve.. var hverken redd eller hadde vondt, men kroppen reagerte med skjelving..

Noen andre som har opplevd det?

Kanskje han traff en nerve eller noe?

Er mest redd for at nåla skal knekke når han vrir den mens han gir bedøvelse - men det skjer jo ikke

Hei!
Jeg er tannhelsesekretær og den følelsen du fikk av skjelving og helt sikkert økt puls? Er normalt. Noen får mer reaksjon en andre. Men hvis han i tillegg kan har truffet et lite blodkar går adrenalinet som er i bedøvelsen rett i kroppen. Det er små mengder, men kjenner igjen følelsen selv når jeg tenker tilbake på den gangen jeg fjernet visdomstann mi.

Nåla knekker ikke, den er så myk at den bøyer seg isteden.

Jeg blir bestandig dårlig av bedøvelsen hos tannlegen. Der forklarer de det med adrenalinet som er i bedøvelsen som hun over her sier.

hm. Jeg tenker allergi, men kan også være adrenalin

Huff. Jeg har skikkelig tannlege skrekk og opplever dette hver gang... Bare jeg ser sprøyta...

Back
Topp