Tannlege

Firstimemother

Forelsket i forumet
Noen som har vært hos tannlege mens de er gravide hvordan gikk det? Jeg tenker å bestille time pga tann som skal trekkes/ rotfylles men ble litt beskymret pga det kan være skade for fosteret...

Lurer jeg også...
Jeg tror jeg har hull i ei tann, og har ikke lyst til å vente i lange tider. Men jeg hater tannlegen, skikkelig skrekk.
Og nekter å gå dersom de ikke tar røgnten, og det gjør de vel ikke i sva.skapet? Eller kanskje det bare er i begynnelsen?
Vet ikke jeg.
Og hva med drugs?
Dersom de må borre eller noe så må jeg nok ha sterke piller for å i det hele tatt tørre noe som helst, hehe.

Ei venninne av meg trakk en tann under svangerskapet og hun fikk både bedøvelse og ibux etterpå :) ring bare å hør med tannlegen du :)

Tror ikke det skal være noe problem :) Da jeg var til tannlegen når jeg var gravid med dattra mi, tok de ikke røntgen da.

Jeg var til tannlegen før jul. Fikk blyforkle på meg når det ble tatt røntgenbilder. Fikk bedøvelse og boret i en tann. Gikk helt fint :)

Jeg går ikke til tannlegen nå, trenger for mye greier, kan ikke bli lagt i narkose for sånt nå.

Bare ikke røntgen som blir tatt helst- men noen tannleger gjør d :-) men si fra at du er gravid :-)

Si ifra du er gravid, og du får blykappe på deg for å beskytte når det skal taes bilder. Min tannlege ville også helst vente med alt for mye til jeg var godt inne i 2.trimester, da det ikke er noe forskning på om lokalbedøvelsen kan påvirke fosteret, noe den helt sikkert ikke gjør. Men de ville være på den sikre siden.

Det varierer fra tannlege til tannlege hvor forsiktig de er med bilder. Min tannlege tar det ikke, men andre gjør det og flere har blykapper som flere har nevnt.

De har ulike typer bedøvelser, så der har de noe du kan få. Jeg hadde ikke ventet med å gå hvis du har vondt. Det kan bli mye verre på de mnd vi har igjen. Om du vet at tannen er ødelagt og må rotfylles så er det kanskje ikke krise, men dumt å vente om den kan reddes.

Jeg går ikke til tannlegen nå, trenger for mye greier, kan ikke bli lagt i narkose for sånt nå.

Kanskje du e som meg. Er det noe med å gjøre at du trenger lang behandling? Har noe kompliserte greie der jeg må bedøvelse/lokal narkose. Derfor tør jeg ikke å ta den risikoen med den lille i magen. Selvom de er det er ikke farlig osv men magefølelsen sier nei nei vent men tennene sier dra til tannlegen

Man skal ikke ta alt en tannlege sier for god fisk :p hadde en tannlege sagt jeg kunne ta Ibux som gravid så hadde jeg ledd og gått derifra

Nettopp bra at den personen hadde flaks ,for Ibux er fy fy hos gravide. Det sier jo alle legene også. Derfor tørr jeg nesten ikke gå til tannlege de er jo forskjellige de kan jo anbefale noe som KAN være skadelig for fosteret. De er jo ikke akkuart leger heller

Kanskje du e som meg. Er det noe med å gjøre at du trenger lang behandling? Har noe kompliserte greie der jeg må bedøvelse/lokal narkose. Derfor tør jeg ikke å ta den risikoen med den lille i magen. Selvom de er det er ikke farlig osv men magefølelsen sier nei nei vent men tennene sier dra til tannlegen
Ja tannlegeskrekken er årsaken her. Tannlegen ringte meg igår, de må nemlig mase på meg ellers kommet jeg aldri :p Fortalte at jeg var gravid, og da sa hun at vi måtte vente med behandling til etter fødselen :) Selve stresset med å bli så redd er ikke bra heller, når jeg i tillegg må få masse greier for at de skal holde meg der så går det i hvertfall ikke :p

Man skal ikke ta alt en tannlege sier for god fisk [emoji14] hadde en tannlege sagt jeg kunne ta Ibux som gravid så hadde jeg ledd og gått derifra
Folk flest tar det en tannlege sier som god fisk da. Dessuten er det ikke skadelig i korte trekk. Men tar man ibux over en lenger periode kan det føre til abort. Men som du sier. Greit å holde seg unna[emoji4]

Jeg går til tannlegen når jeg er gravid, bedøvelsen er lokal, så det går helt fint å borre eller trekke tann :)

Min mor jobber hos tannlegen, så hun hadde aldri latt meg gå om det ikke var trygt :p

Er og lurt med en sjekk etter fødsel, kan lettere få hull når man er gravide :)

Jeg går til tannlegen når jeg er gravid, bedøvelsen er lokal, så det går helt fint å borre eller trekke tann :)

Min mor jobber hos tannlegen, så hun hadde aldri latt meg gå om det ikke var trygt :p

Er og lurt med en sjekk etter fødsel, kan lettere få hull når man er gravide :)

Beroligende å høre fra en som kjenner det godt.

Jeg gikk til tannlegen forrige gang jeg var gravid, fordi jeg hadde sånn grusom smerte. Tannlegen fortalte at det egentlig ikke er såå farlig i grunn, da røntgenmaskinene idag er så presiserte, og sender ikke stråler "all over the place", som i gamle dager. Men fikk sån blykappe over meg allikevel, fordi jeg nok virket litt skeptisk :P

Back
Topp