Tannlege

MammaTilAdrian

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg er i en litt vannskelig situasjon da jeg har knekt en tann(halve tanna er borte) og må få en krone på den. Problemet er at jeg har fullstendig tannlegeskrekk. Klarer ikke borre et lite hull uten beroligende engang. Noen som vet om det går ann å få beroligende når man er gravid? Vet ikke hvordan jeg skal klare å fikse tanna uten noen form for beroligende...

Jeg var hos tannlegen i dag. Skulle egentlig fjerne en visdomstann, men de sa at de ikke vil gjøre annet enn vanlig borring på gravide. Ikke fordi det er stor sannsynlighet for at noe kan skje pga det, men mer fordi den gravide ikke skal bekymre seg og tro det er grunnen dersom noe skjer. Jeg måtte borre en tann, fikk bedøvelse som vanlig, så det får du helt sikkert, men beroligende er jeg usikker på om du får for å være helt ærlig. Ring tannlegen, og eventuelt legen din, og rådfør deg med dem? :-)

Takk for svar. Får ta en tlf til legen i morgen å høre. Er helt umulig for meg å få gjort noe uten beroligende desverre..

Litt usikker på beroligende, mener det kun er lokalbedøvelse man kan få. Men det skal no legen din eller tannlegen kunne svare på :)

Vet ikke, men det bør lege og tannlege kunne svare på.
Lykke til!

Back
Topp