Tannlege

M&ms

Forelsket i forumet
Hei jenter!
Idag merket jeg at en del av den bakerste tannen min har knekt av. Den er ikke vond enda, men kan tenke meg at det ikke tar så lang tid før den blir det :( Jeg har fryyktelig tannlegeskrekk, så det å ringe til tannlegen er ikke noe jeg gjør uten at det skal gjøre skikkelig vondt!
Jeg er gravid i uke 23 og jeg er arbeidsledig. Og siden jeg er arbeidsledig, dekker nav noe av kostnadene av et tannlegebesøk? For de er ikke akkurat billig.. :(
Er det noen av dere damer som vet? :)

Hos mange kan du få det på regning, men da burde det nok avklares på forhånd. Er ihvertfall sånn der jeg går..

For å få dekket noe, må du uansett ha et kostnadsoverslag fra tannlegen. Det må du betale selv, og svært få tannleger gir ut giro nå. Da må du evt spør på det kontoret du går..
Men tviler på at nav dekker noe så lenge det ikke er svært akutt eller omfattende.

Anbefaler deg uansett å kontakte en tannlege i morgen. Jeg knakk en bit av en jeksel og fordi jeg ikke hadde vondt så utsatte jeg det. Det kunne kostet meg 1300 kr å få fylling på den, men etter 2 år venting ble det 5800 kr for rotfylling. I tillegg må jeg ha krone senere og det koster 6000 kr til.

Ikke utsett det selv om du er arbeidsledig, det blir så mye dyrere og smertefullt senere. I verste fall får du kjevebetennelse og må rotfylle flere tenner. Hilsen ei som har lært på den harde måten.

Vi har flere pasienter der jeg jobber som får stønad fra nav fordi de har lav eller ingen inntekt. Men du må da sende inn kontoutskrifter osv, som bevis på at du faktisk ikke har penger. Dra til tannlegen og be om et kostnadsoverslag og så søker du nav om støtte :)

Back
Topp