Tannlege??

Meg88

Elsker forumet
Oktobergull 2022
kan man ta røngten og bedøvelse når man er gravid? Ble plutselig litt usikker, har hørt så mye forskjellig. Noen som har vært hos tannlegen når du var/er gravid? :)

De skal ha egen bedøvelse for gravide også får du en kappe over magen når du tar røntgen. Hvis det ikke synes må du si ifra at du er gravid :)

Min tannlege ville helst ikke ta røntgen av meg da jeg gikk gravid forrige gang. Jeg vet jeg kommer til å bli kalt inn i august til årlig sjekk men kommer til å utsette det til etter babyen kommer.

Det er ikke farlig. Har gjort det selv:) du får en kappe på deg når du tar bilde og bedøvelsen du får er godkjent for gravide. Bare opplys om at du er gravid. Lykke til:)

Jeg var akkurat hos tannlegen! Da sa de til meg at de foretrekker at man er i 2. Trimester. Nå hadde ikke jeg bedøvelse men fikk tilbud om det, så det er nok ikke noe problem.

Hadde mista en bit av en tann og den ble fiksa den:)

Var hos tannlegen for noen uker siden og fikk bedøvelse for gravide og kappe på magen under røngteb :)

Jeg har vært hos tannlegen fikk bedøvelse men ingen kappe når jeg tok røntgen den var farlig sa min strålene gikk ikke så langt ned

Jeg var hos tannlegen i uke 11, fikk bedøvelse og tok 2 røntgenbilder. Det var ikke noe problem i følge tannlegen. Hun sa også at røntgenbildene er like skadelig som en flytur Trondheim-Oslo, og det blir man jo ikke advart om ;)
Hun sa ingenting om at bedøvelsen var spesielt for gravide, bare at den inneholdt Xylocain og adrenalin, og at den ikke var farlig for gravide.

Back
Topp