Tannlege

Lene93

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Oktoberfruene 2018
Hvordan er det å gå til tannlegen i svangerskapet? Jeg har en visdomstann som står inn i kinnet og har lagd et stort sår og betennelse, kan jeg trekke den ? Eller er det anbefalt med vondt i kjeften i 6 mnd til?:p
 
De tar røntgen etter uke tolv. Bare opplys om at du er gravid når du bestiller time, så går det bra.
 
Jeg opererte ut jeksel med kraftig betennelse i uke 8... måtte bare da betennelsen var 1x1 cm stor og jekselen løs på halve siden. Hadde sykelig vondt :/
Fikk resept på paralgin forte jeg tok i 2 dager for sterke smerter...
 
Jeg gikk til tannlegen da jeg var ca seks, syv uker. Det gikk helt fint. Fikk en annen type bedøvelse pga graviditet.
 
Så flaks som jeg har har jeg måttet trekke en visdomstann forrige svangerskap, og en til dette svangerskapet. Men tannlegen ville ikke ta røntgen. Han sa at det er veldig lite stråling, men at han anbefaler at magen utsettes for så lite stråling som mulig disse 9 mnd, så kunne jeg heller komme tilbake når babyen var ute :) men det kan jo være forskjellig fra lege til lege :)
 
Var hos tannlegen i begynnelsen av sv. Han ville ikke ta røntgen på meg nå, da han så godt nok hva som måtte gjøres (hadde knekt en tann, hull i en og en visdomstann) men han tok ikke alt på engang da ble det for mye bedøvelse. Bare husk å si du er gravid så tar de nok hennsyn til det
 
Hun ville ikke ta røntgen eller trekke den, og pusset den ned uten bedøvelse:) men fikk pencilin kur, apocilin 1g 4 ganger daglig, syns D var mye? Noen andre som har gått på den samme mens gravid?:)
 
Hun ville ikke ta røntgen eller trekke den, og pusset den ned uten bedøvelse:) men fikk pencilin kur, apocilin 1g 4 ganger daglig, syns D var mye? Noen andre som har gått på den samme mens gravid?:)
jeg har gått på penicilin som gravid tidligere, men jeg husker ikke hvilken type jeg fikk.. jeg er desverre hyperallergisk mot apocillin og amoxicillin, så jeg kan ikke få noen av de "gravid-trygge" penicillin-typene :( :(
 
jeg har gått på penicilin som gravid tidligere, men jeg husker ikke hvilken type jeg fikk.. jeg er desverre hyperallergisk mot apocillin og amoxicillin, så jeg kan ikke få noen av de "gravid-trygge" penicillin-typene :( :(
Men da er apocilin gravid trygg?☺ har de ikke typer som er gravid trygg som du tåler?
 
Back
Topp