Tannlege

Bambi

Betatt av forumet
Februar 2014 - Skjult forum
Hvordan er det å gå til tannlege når man er gravid? Jeg mistet et skall på ei tann i kveld... :-/ Jeg er ikke spesielt glad i tannlegen heller, så uansett er ikke dette gode nyheter. Hverken for meg eller lommeboka :p

Tror ikke alle vil ta rlntgen når du er gravid. Vet ikke hvordan det er med lokalbedøvelse...

Jeg skal bare til rens så lenge jeg er gravid, og til kontroll med røntgen en stund etter babyen er født

Ikke noe problem med tannlegen tror jeg, men vet de ikke tar rønken.. Hvordan det er med lokalbedøvelsen, vet ikke jeg heller desverre.
Håper du får fikset det da :)

- Flittig bruker av app'en ;)

jeg var hos tannlegen på onsdag fordi jeg tygget av en del av en tann.. jeg fikk ikke ta bilde, men jeg fikk egen bedøvelse for gravide også bygget han opp tanna igjen.. 1700kroner.. ink sjekk, pussing og rens

Ikke noe problem det. Har vært hos tannlegen allerede en gang og skal snart tilbake :p
Jeg fikk ta røntgen, fikk en blykappe på som dekket hele magen

Takk for svar :D Da er det bare å ringe tannlegen :p

Veldig grei informasjon om alt "sånt som dette" om man bare søker på google :-) Har forstått det sånn på tannlegen at noen ikke tar rønken de første 3 mnd og at de ikke kan bruke vanlig bedøvelse. Om de kommer til å ville gjøre det BØR du gi beskjed, hadde ei vennine som fikk et anfall av noe slag i tannlegestolen pga av det :-/

Ellers er søstera mi tannhelsesekretær (de som hjelper tannlegen) og hun sier at det er veldig overdrevet. De lærer på jobb at de KAN ta rønken feks og at det ikke er skadelig på noe vis!

Jeg fikk hvertfall beskjed om å vente med å komme til tannlegen når jeg fikk time i juni, pga gravid i de første tre mnd... regner med å få en inkallelse i nærmeste fremtid.

Hva sa tannlegen din?

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

De hadde ikke time før 10 september :o men de skal ringe om det blir ledig noe før. Ellers sa de ikke stort, bare at de ikke tar røntgen.

Det kan være at de ikke vil ha meg inn til kontroll mens jeg er gravid på grunn av stress... Har alvorlig tannlegeskrekk, og blir dårlig og mister matlyst flere dager før jeg skal på kontroll, men har mindre problemer med vanlig rens.

Er veldig mye mer skadelig å reise med fly enn å ta bilde hos tannlegen ;-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er veldig mye mer skadelig å reise med fly enn å ta bilde hos tannlegen ;-)

Det har jeg litt vanskelig for å tro? Røntgen er jo potensielt skadelig for oss voksne også, men hvordan fly er skadelig klarer jeg ikke se for meg?

Fly er ikke farlig med mindre du jobber om bord hver dag og er flere timer ukentlig ombord, da tar det på til kroppen med takeoff og landing.. For oss andre som ikke reiser så mye, er det ikke farlig å fly i det hele tatt. Det er anbefalt å ikke reise i siste del av tredje trimester med tanke på fødsel som nærmer seg. Har ikke noe artikkel e.l å vise til, men jobber med dette til daglig og kjenner flere som har vært gravide som jobber ombord på fly :)
Jeg jobber på flyplassen og går igjennom sikkerhetskontrollen flere ganger daglig og er ombord på flyene når de står på bakken, ikke farlig i det hele tatt :)

Man blir utsatt for mye mer stråling ved en flyreise enn ved å ta røntgen hos tannlegen.. når du går til tannlegen velger du selv om du vil ta bilde eller ikke. Min tannlege sammenlignet hvor mye mer stråling en er utsatt for ved en flytur vs røntgen av tenner.. mer vet jeg ikke :-P
Jeg hadde selvfølgelig på sånn blyfrakk..

Back
Topp