Tannlege?

Eldorado

Forumet er livet
Jeg tror jeg har fått hull i visdomstanna mi. Den har i hvertfall verket døgnet rundt siden bryllupet, og i dag turte jeg endelig å bestille tannlege time.
Men så kom jeg plutselig på det at jeg kan kanskje ikke ta bedøvelse nå? Eller hva med paracet? Iiik.. glemt hvordan dette er.. for jeg husker at jeg ikke kan ta ibux?

Jeg klarer meg ikke igjennom dagen uten smertestillende altså. Men jeg kan ikke bruke det i 6 mnd til heller.. Å trekke uten bedøvelse er vel..... vondt?

Å, jeg føler med deg. Det er SÅ vondt. Man kan gå til tannlege, men husk å si ifra at du er gravid, slik at de tar hensyn til det mtp. valg av bedøvelse og blyforkle mot rtg.stråling. Er det noe som kan vente, så vent, men må man, så må man. Det er anbefalt å vente til etter første trimester, ihvertfall. Du kan ta Paracet, så det er helt riktig. Jeg fikk akutt tannsmerter når vi var på ferie i Krakow under svangerskapet og måtte knaske smertestillende 24/7. Selvfølgelig ikke bra i lengden, men en midlertidig løsning. God bedring.

Nei, det er ikke spesielt godt altså! Merker at det blir lite søvn også :) Får man forresten tannlege dekket under svangerskapet også? Siden man får dårligere tenner under svangerskapet altså...
Jeg kan jo alltids klare å presse meg til første trimester er over da. Det er jo bare et par uker til :) Men det høres lenge ut :p

Noen som veit om det går ann å ta den nye som har kommet? Link eller noe? Det er kanskje ikke testet noe på det ennå... Hmm

Eldorado skrev:
Nei, det er ikke spesielt godt altså! Merker at det blir lite søvn også :) Får man forresten tannlege dekket under svangerskapet også? Siden man får dårligere tenner under svangerskapet altså...
Jeg kan jo alltids klare å presse meg til første trimester er over da. Det er jo bare et par uker til :) Men det høres lenge ut :p

Noen som veit om det går ann å ta den nye som har kommet? Link eller noe? Det er kanskje ikke testet noe på det ennå... Hmm

Nei, det er slutt på at tannlegen blir dekket under sv.skap.

Du kan få bedøvelse!

eg var hos tannlegen å rotfylte under forgje sv.skap. fikk masse bedøvelse. og paracet kan du ta. Trenger seffers ikkje ta så himla store mengder da...

men eg var hos tannlegen i 3 trimester da..

Back
Topp