Tannlege!?

RonjaR

Juni12`s svarer-på-alt
Tilgangsansvarlig
VIP
Hei snupper!!

Her er det ikke akkurat yrende liv for tiden....

Men jeg prøver meg på et spørsmål!!

Er det noen som har vært hos tannlegen med den lille???
Hvordan gikk det??

Vi har fått innkallelse nå....og jeg ser for meg en voldsom kamp bare for å få ham oppi stolen!!
Tobias er på sitt foreløpige verste når det gjelder trass... Hjelpes!!!

Tips? Råd? Erfaringer?

Vi har også fått innkallelse, gruuuuer meg ;) Her er det veldig in med trass.....i ett og alt!

Så blir glad for å høre om noen har erfaring å dele!

Vi skal 27 juni, og vi snakker mye om det, og at hun må være flink å gape. Hun gaper som en helt nå, men jeg har mine tvil om at hun gjør det når vi kommer dit...

Vi har ikke fått innkallelse enda. Spent på hvordan det vil gå. Hun er iallefall blitt veldig flink når vi er hos legen. Er ikke redd lenger siden vi er til kontroll så ofte samt så hjelper det på når hun får premie etterpå.

Vi var for en mnd siden. Vi var med storebror som skulle på sjekk, så da ville tannpleieren gjerne sjekke Mathilde når vi først var der. Det gikk kjempefint, men det hjalp nok at ho hadde sett han først.

Sett den boka om Emma som skal til tannlegen? Kanskje lurt å lese den. Om du tror det ikke går. Og går det ikke, kan en få en ny time.
Masse lykke til emoticon

Vi har vært. :) Jeg så også for meg et helvettes leven, for Vilja er livredd alle i "sykehus"klær. Altså, LIVREDD! :p Men det gikk virkelig over all forventning! Hun fikk sitte i fanget mitt da, så slapp unna stolen. Den er jo litt skummel.. Hun ga til og med fra seg smokken til tannpleieren, så nå er vi smokkefri! :)

Thejohan skrev:
Vi skal 27 juni, og vi snakker mye om det, og at hun må være flink å gape. Hun gaper som en helt nå, men jeg har mine tvil om at hun gjør det når vi kommer dit...

Prøver å snakke mye med Tobias om det her også...for å forberede ham.. :o)

Men det virker ikke som han skjønner en dritt av hva jeg prater om!!
Blir spennende å se....:o)

lykkespire skrev:
Vi var for en mnd siden. Vi var med storebror som skulle på sjekk, så da ville tannpleieren gjerne sjekke Mathilde når vi først var der. Det gikk kjempefint, men det hjalp nok at ho hadde sett han først.

Sett den boka om Emma som skal til tannlegen? Kanskje lurt å lese den. Om du tror det ikke går. Og går det ikke, kan en få en ny time.
Masse lykke til emoticon

Takk for tips!!
Skal prøve å få tak i boka!! Kanskje han skjønner litt mer da....

rodstilk skrev:
Vi har vært. :) Jeg så også for meg et helvettes leven, for Vilja er livredd alle i "sykehus"klær. Altså, LIVREDD! :p Men det gikk virkelig over all forventning! Hun fikk sitte i fanget mitt da, så slapp unna stolen. Den er jo litt skummel.. Hun ga til og med fra seg smokken til tannpleieren, så nå er vi smokkefri! :)

Så flott at det gikk bra!!

Blir nok å sitte på fanget her også...

Og gratulerer som smokkefri!! Det var lurt!
Stjeler kanskje ideen din, for Tobias er gaaaal etter smokken!!

vi har også fått innkaldelse.. blir spennende og se hvordan det kommer til og gå, må vel begynne og forberede litt men. hu er jo sta som ikke ett men 10 esler så vi får ta det som det kommer. hahah

Har ikke fått innkallelse enda. Kan ikke si at jeg gleder meg akkurat. Tror ikke det blir enkelt å få henne opp i tannlegestolen

Vi har vært hos tannlegen og det gikk helt supert!

Jeg forberedte henne ikke noe særlig, men fortale dagen før hva vi skulle og at tannlegen skulle se hvor flink hun var til å pusse tennene ;-)

Hun var redd for tannlegestolen, men jeg satt meg oppi med henne på fanget og da var det OK ;-)

Lykke til! 

Vi har vært hos tannlegen og det gikk helt supert!

Jeg forberedte henne ikke noe særlig, men fortale dagen før hva vi skulle og at tannlegen skulle se hvor flink hun var til å pusse tennene ;-)

Hun var redd for tannlegestolen, men jeg satt meg oppi med henne på fanget og da var det OK ;-)

Lykke til! 

Så fint å lese om dere det har gått bra med. Her har vi ikke fått noen innkalling enda, men venter spent. Vesla tåler jo ikke melk, så jeg tenker jo litt på om det kanskje kan gå utover tennene hennes på noen måte....

Blir fint med en liten sjekk...

Tannlegebesøket vårt gikk veldig bra, forresten!
Lasse satt i stolen med Amanda i fanget mens hun gapa som en helt!  Der ble mamma litt overrasket kan du si! Sååå flink!

Vi har vært hos tannlegen forrige uke :)
Andrea var kjempeflink. Hun ble veldig skeptisk, men satte i tannlegestolen sammen med Bent, og gapte så tannlegen fikk telle og kikke på alle tenner.
Det beste med hele besøket var nok overraskelsesskuffen. SÅ nå er hun enda (!!) en sprettball likere

Så flott å høre om flinke barn!!

Ble fullstendig kriiise her! Som jeg antok...
Han satt på fanget mitt...uten at det hjalp...
Måtte desverre bruke makt og holde han fast for å få sett inni munnen...
Men alt var glemt da de spennende premiene dukket opp etterpå!
Tennene var perfekte, og vi trenger visst ikke komme tilbake før han er 5 år...

Back
Topp