tannlege??

bambii86

Glad i forumet
tror jeg har hull i tenna.. kan man dra til tannlege når man er gravid?? tror jeg har hørt begge deler[&:]

Tannlegen min ville ikke ta røntgen når jeg var der rett før jul.
Aner ikke om de kan sette bedøvelse, så det beste er kanskje å ringe tannlegekontoret og spørre.

Jada [:)] jeg bora her om dagen faktisk.. Vis det er vanlig boring er det ikke stort problem for da slipper man som regel røngten.. Men det spørs jo i ditt tilfelle.

tannlegen min sier at det er vondt og kjipt for gravide vis man har stor mage og at det kan være tungt å ligge lenge bakover på den måten. men ring tannlegen din [:)]

jeg var til tannlegen. fikk bedøvelse, men ikke bilde. måtte vente til etter svangerskape med det

Eg spurte akkurat jordmora mi om det samme, og ho sa at det ikkje var nokke problem. Dersom dei trengte å ta røntgen får du sånn "drakt" på deg... og bedøvelsen skulle heller ikkje være nokke problem! :)

Ho anbefalte en tur til tannlegen sida det ofte skjer mykje med tannsystemet vårt når vi er gravide! :)

Man kan ta bedøvelse.. Og røngten er vist ikke farlig etter 4mnd. Men ja lønner seg å spørre tannlegen [;)]

Jeg har vært to ganger, første gang i uke 9, da tok de ikke røntgen, men dro tilbake i uke 17, og da tok de røntgen og bora hull[;)]

Huff, jeg vet at jeg har flere hull.. De plager meg med jevne mellomrom og jeg skulle absolutt ha vært hos tannlegen! Greia er at jeg har sånn tannlegeskrekk... Bare tanken på å ta opp telefonen for å ringe å bestille time gjør meg dårlig rett og slett :s Vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette, må sikkert få noen til å bestille time for meg :p skulle helst ha vært der før jeg blir 20 slik at det ikke blir så fryktelig dyrt, men da har jeg det ganske travelt!

ORIGINAL: martesofie

Huff, jeg vet at jeg har flere hull.. De plager meg med jevne mellomrom og jeg skulle absolutt ha vært hos tannlegen! Greia er at jeg har sånn tannlegeskrekk... Bare tanken på å ta opp telefonen for å ringe å bestille time gjør meg dårlig rett og slett :s Vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette, må sikkert få noen til å bestille time for meg :p skulle helst ha vært der før jeg blir 20 slik at det ikke blir så fryktelig dyrt, men da har jeg det ganske travelt!

Bare ring...det gjorde jeg i desember...hadde da ikke vært hos tannlege på 7 år, annet enn når jeg trakk visdomstennene...
Så hopp i det, mens det ennå ikke koster for mye, det er mitt råd[;)]
Jeg betalte 1500,- nå i mars, bora 2 kjempe små hull og tok røntgen[&o] ille dyrt...

Usj, ja, det er fryktelig dyrt! Må vel bare hoppe i det, får ringe å bestille time i morgen....... Jeg må sikkert flere ganger, frykter jeg har en del hull :s Skjønner ikke at tannleger skal være så skremmende!:p Nei, jeg får manne meg opp å ta meg sammen! Jeg skal da bli mamma for pokker, kan ikke være redd for en tur til tannlegen :p

ORIGINAL: martesofie

Usj, ja, det er fryktelig dyrt! Må vel bare hoppe i det, får ringe å bestille time i morgen....... Jeg må sikkert flere ganger, frykter jeg har en del hull :s Skjønner ikke at tannleger skal være så skremmende!:p Nei, jeg får manne meg opp å ta meg sammen! Jeg skal da bli mamma for pokker, kan ikke være redd for en tur til tannlegen :p

Det er jenta si det...[;)] slik skal det låte...
Jeg har og syyykt tannlegeskrekk, og blir dårlig bare tanken, og takler ikke lukta inne på et tannlegekontor, men man må. Jeg har opplevd værre ting enn det altså[;)] man overlever...

var hos tannlegen på mandag, tok 2 røntgenbilder uten kappe, 3 sprøyter og trakk 2 tenner, skal tilbake 12 og rotfylle og bore et hul. må man så må man. fikk klar besjed av legen at det var mye mer skadelig for barnet at jeg jikk rundt med tannverk.
tannlegen sa at det heller ikke var nødvendig med noe kappe på meg nå lenger....
kunne aldrig ha godt me den tannpinen fram til august jeg hvertfall......

i dag er det jo så farlig åvære gravid, at vi burde jo holdt senga i 9 mnd jo... kan jo ikke gjøre noe, eller spise noenting lenger snart....

Back
Topp