Tannlege skrekk!!

Monica*27

Glad i forumet
Har dere tannlege skrekk?? Jeg var hos tannlege torsdag forrige uke og skulle ordne en knekt tann, så skulle han se om jeg hadde hull eller noe annet som skulle fikses.. Å JODA!! 3 HULL OG DET ENE MÅ ROTFYLLES!!
er dette vondt?jeg har aldri gjort det før, og han tannlegen sa at det må gjøres over flere ganger, ca 3-4 tannlege besøk... oh gad, skal i morgen igjen for å redde en tann fra å ikke bli rotfylt!!

å herre?!? men jeg må vel ha vanlig bedøvelse og da? for lystgass lammer jo ikke nervene?å herre gud, du tuller?? e d så jævlig??

Just the way to go....skrem livshiten av  henne...[;)][:D]

ORIGINAL: Isabelles mamma

Osha. Spør etter lystgass.[;)]

jeg har tennlege skrekk etter jeg var der sist... på knapstad... jævla dritt tannlege...... [:@] [:@] [:@]

ja føde har jeg jo gjort men det var no ikke så deilig det heller og da fikk jeg ingenting i mot smertene! herregud, nå gruer jeg meg skikkelig asså..

okey, men han tannlegen vet jo jeg har skrekken så det holder etter... men jeg skal spørre etter det.. e d sånn dødsdyrt eller???!

Men man får vel bedøvelse da?
Skal man kunne kjenne det likevel til tross av bedøvelsen???

Tannlegen sa at jeg KUNNE trenge en rotfylling senere i livet...[&:]

jeg vet ikke jeg! han skal jo drepe nerven min sa han og det er hvist utrolig ubehagelig.. håper jeg ikke kjenner noe! jeg skal ha så mye bedøvelse som jeg kan få!!!

hjelp meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!*jeg er redd*

Rotfylling er ikke vondt i det hele tatt.. da er jo nerven dau da. [:D] Men det tar tid.. Går så fint så!! Alle pasientene vi har hatt som har tatt rotfylling har overlevd i hvertfall. hihi [8D]

åååhh..tusen takk!! er du tannlege assistent=?? nå føler jeg litt ro i meg[:D]

ORIGINAL: Monica24

åååhh..tusen takk!! er du tannlege assistent=?? nå føler jeg litt ro i meg[:D]

Jepp det er jeg. [:D] Tannhelsesekretær,ja.. [:)] Men du kan selvfølgelig få bedøvelse for det. [:)] Sa de noen tall på hullene dine? Om det var 1, 2 eller 3? (4 og 5 blir rotfylling)..

Rotfylling er vanligvis IKKE vondt!!!!!!
En skjelden gang, hvis du har skikkelig tannverk
og hevelse på forhånd, kan det være vanskelig å få bedøvelsen til å sitte ordentlig.

De aller fleste får høre skrekkhistorier om rotfylling,
men de ferreste opplever det!

Har du ikke hatt vondt i tannen til nå, kommer
du nok ikke til å kjenne en prikk!!!!!

Lykke til!!![:D][:D]

det ene hullet er en 1, det andre er 3 og det siste er 5... så den nr 5 må rotfylles ja...gad jeg gruer meg så !

det ene hullet er en 1, det andre er 3 og det siste er 5... så den nr 5 må rotfylles ja...gad jeg gruer meg så !

Jammen det som er 1 er jo bare sååå bittebittelite.. Det er en dekalsinering som de kaller det.. vanligvis kan man fjerne det selv med god tannpuss og å skylle med fluor. vi reparerer ikke 1er hull.. men 3 eren sier jo seg selv.. men det går så fint!! jeg lover deg! [:)] Odontologen du skal på?

1 er et begynnende hull, trenger ikke behandles!
3 er et normalt hull
(2 behandles heller ikke)
5 må nok rotfylles, ja![;)]

nei skal ikke til odontologen, skal tilbake til han vanlige tannlegen min å gjøre det går jeg utifra... b.c østervold heter han... utrolig flink og snill tannlege

ORIGINAL: MammaIta

1 er et begynnende hull, trenger ikke behandles!
3 er et normalt hull
(2 behandles heller ikke)
5 må nok rotfylles, ja![;)]

Vi behandler nesten alltid 2 ere..

nei skal ikke til odontologen, skal tilbake til han vanlige tannlegen min å gjøre det går jeg utifra... b.c østervold heter han... utrolig flink og snill tannlege

Okai.. Kjenner ikke til hun, men det går nok så fint så. [:D] Skjønner at du kvier deg. Å gå til tannlegen er ikke noe digg... Men det må gjøres.. akkurat som gynekologen.. hahahaha.. [:D]

det er en mann [:D] skal dit i morgen kl 14.00 så kryss fingrene for meg.. men skal ikke rotfylle i morgen, skal ta den 3er hullet

det er en mann [:D] skal dit i morgen kl 14.00 så kryss fingrene for meg.. men skal ikke rotfylle i morgen, skal ta den 3er hullet

Krysser det jeg kan, jeg!! Går helg fint! Jeg garanterer deg!! Masse masse lykke til!!!  [:D][:D]

Back
Topp