Tannlege og røntgen

Supa'Mama

September 2013 <3
Var hos tannlegen i dag og nevnte av jeg ikke ønsket røntgen pga graviditet. Hun ramset da opp alle plassene det var fare for mer stråling (blandt annet fly) en i røntgen. Sa at det var blitt så stor forbedring og at det ikke hadde noe å si. Jeg stod på mitt da det er det jeg er blitt rådet til men ble litt forvirret. Hva tror dere? Hadde dere tatt røntgen i graviditeten?

De går jo selv ut av rommet når de tar røntgen (ja de gjør dette flere ganger om dagen) så jeg hadde valgt å ikke tatt røntgen! :) Venter med det til jeg har født:)

Har hørt og lest flere plasser at det ikke skal være fare å ta røntgen når man er gravid hos tannlegen, men noen tannleger lar være bare for sikkerhets skyld.

Sniker fra oktober ;) Jeg var også med tannlegen i dag og NEKTET å ta røntgen :p Tar ingen sjanse altså :) Så han gikk ut ifra bilder tatt forrige gang og så forandringene i forhold til dette :)

Har hørt om dem som får slike blyfrakker for å ha over magen :)
Jeg tok røntgen av bekkenet da jeg ikke viste at jeg var gravid, ble kjempe redd. Mange leger/tannleger har forskjellige oppfatninger ang røntgen.. I hvert fall så fikk jeg beskjed om det ikke var farlig, det var farlig over mange perioder++ Og at det var mye mer stråling når man flyr over alanterhavet :D

Jeg hadde tannlegetime tidligere denne måneden, ringte å spurte dagen før om jeg kunne ta røntgen siden jeg var gravid. Da spurte dame i telefonen hvor langt jeg var på vei, jeg svarte 12 uker om ikke så lenge. Og da sa hun at rimer ikke røntgen når man har kommet så langt. Så jeg utsatte timen til en god stund etter fødsel. Det er visst mange delte meninger om det her, men jeg tar ikke sjansen i hvertfall. :)

Back
Topp