Tannlege og gravid

SpinnVill

Elsker forumet
Desemberglede 2015
15+5 og må til tannlegen i dag. Har vondt i en rotfylt tann og tannlegesekretæren sa noe om penicillin kur. Jeg er jo gravid og har penicillin allergi i tillegg.

Noen med erfaring?

Har så vidt fått i meg mat på 2 dager og null søvn 2 siste netter heller, så noe må gjøres.

Har virkelig virkelig smerter.. føler meg skyldig for å ta paracet også. Tok 2 × 500mg i går fordelt på dagen. Føler for å ta en nå også.

Oppdatering:
Ferdig hos tannlegen. Fikk Dalacin og Pinex Forte. Meget fornøyd

Last edited:
Finnes antibiotika uten penicillin og det er vel også flere gravidvennlige kurer:)
Du bør vel opplyse om både allergi og graviditet, så bør jo de vite hva de kan gi deg:)

Opplyste du om graviditeten da du snakket med henne? Det må da være andre alternativer enn penicillin? :) Ta deg ibux om du har vondt, babyen trenger jo mat ;)
Trodde Ibux var fyfy under svangerskap? Opplyste om graviditeten, var derfor jeg ble så stuss. Lest om mye tannlege og graviditet og hvor man blr være forsiktig med det ene og det andre.
Finnes antibiotika uten penicillin og det er vel også flere gravidvennlige kurer:)
Du bør vel opplyse om både allergi og graviditet, så bør jo de vite hva de kan gi deg:)
Jo, hun dama sa at det ikke hadde noe å si på behandlingen om jeg er gravid eller ei, men det stemmer jo ikke overens med info man finner på nett. Bla. her på babyverden av artikler. Så nervøs

Trodde Ibux var fyfy under svangerskap? Opplyste om graviditeten, var derfor jeg ble så stuss. Lest om mye tannlege og graviditet og hvor man blr være forsiktig med det ene og det andre.

Jo, hun dama sa at det ikke hadde noe å si på behandlingen om jeg er gravid eller ei, men det stemmer jo ikke overens med info man finner på nett. Bla. her på babyverden av artikler. Så nervøs

Har selv vært hos tannlege under graviditeten for å fikse noen fyllinger jeg mistet. Ikke noe stress det, men hun jeg var hos ville ikke ta røgnten med mindre hun måtte. De har jo slike blykapper til å legge over:)
Men det er jo noen type medisiner man skal være forsiktig med ja, så akkurat det ville jeg sjekket opp nøye. Man skal vel, som du sier, være forsiktig med ibux bl.a.

Har selv vært hos tannlege under graviditeten for å fikse noen fyllinger jeg mistet. Ikke noe stress det, men hun jeg var hos ville ikke ta røgnten med mindre hun måtte. De har jo slike blykapper til å legge over:)
Men det er jo noen type medisiner man skal være forsiktig med ja, så akkurat det ville jeg sjekket opp nøye. Man skal vel, som du sier, være forsiktig med ibux bl.a.
Det var jo litt betryggende å høre :) litt roligere nå. Bare så fordømt redd for å skade lille i magen..

Var hos tannlegen i forrige uke og jeg tok bilder (kunne velge selv om jeg ville da). Fikk blykappe over magen. Det er mye mer stråling å sitte i et fly.. ;) Lykke til!

Ibux er fy fy.
Bruker paralgin forte ved smerter som paracet ikke tar.

Ibux er fy fy.
Bruker paralgin forte ved smerter som paracet ikke tar.
Tror jeg skal nevne Paralgin forte for han, prøvde jo paracet i går som ikke hjalp.. takk for svar!
Man skal ikke ta ibux under graviditet, ta paracet i så tilfelle.
Takker mye for svar!
Var hos tannlegen i forrige uke og jeg tok bilder (kunne velge selv om jeg ville da). Fikk blykappe over magen. Det er mye mer stråling å sitte i et fly.. ;) Lykke til!
Trenger den lykken ja, tannlegeskrekk i tillegg vettu. Tusen takk for svar. Føler meg mer rolig nå enn før.

Men om du har penicillin allergi så opplyste du vel om det? Du kan jo da ikke få penicillin når du ikke tåler det.

Det var jo litt betryggende å høre :) litt roligere nå. Bare så fordømt redd for å skade lille i magen..

Masse lykke til:) skal nok gå bra med lille.

Back
Topp