Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for svar Det synes nok ganske godt at jeg er gravid. Tror ikke det er noen fare for betennelse, men det begynner å gjøre veldig vondt. Har egentlig ikke kjent noe før i går, og da var det noen uker siden den knakk. I forrige svangerskapet mitt knakk det mange tenner, så spørs om tennene mine blir skikkelig svake under svangerskap Får dra innom i morgen å høre med de hva de anbefaler, men spørs om det kanskje må gjøres noe før fødsel ettersom det gjør såpass vondt nå at jeg verken klarer å drikke eller å spise..Joda, du kan gå til tannlegen når du er gravid hvis det ikke synes på deg enda, så si ifra om graviditeten. Om ikke annet kan det gjøres en akutt behandlig også at du heller må komme tilbake etter fødselen, men det er klart at hvis det er fare for en betennelse så er det bedre for både deg og den lille å få gjort behandling, enn at du skal gå med både vondt og betennelse i mange måneder. Hvis det er bare småting blir det anbefalt at man venter til etter fødsel, men hvis alternativet er at du har så vondt over lang tid at du må bruke smertestillende eller det blir betent og du må på flere penicillinkurer, så er det bedre å få gjort det før det blir ille
Er det en bit som er knekt og det ikke er inn til nerven og nerven ikke er skadd på noen måte, og du er redd for å få i deg noen av di stoffene som brukes, kan du be dem bruke en kofferdam duk også. Bedøvelse kan brukes, og tannlegen vet hvilken som er tryggest for deg under graviditet
Takk for svar Det synes nok ganske godt at jeg er gravid. Tror ikke det er noen fare for betennelse, men det begynner å gjøre veldig vondt. Har egentlig ikke kjent noe før i går, og da var det noen uker siden den knakk. I forrige svangerskapet mitt knakk det mange tenner, så spørs om tennene mine blir skikkelig svake under svangerskap Får dra innom i morgen å høre med de hva de anbefaler, men spørs om det kanskje må gjøres noe før fødsel ettersom det gjør såpass vondt nå at jeg verken klarer å drikke eller å spise..
Kan man det? Jeg har knekt av en bit på den ene tanna mi, og det begynner å gjøre ganske vondt. Men så har jeg hørt at man ikke kan til tannlegen mens man er gravid? Blir i såfall noen lange uker om jeg må vente til lille er kommet til.
Det er fordi man vanligvis ikke skal ta røntgenbilder når man er gravid, men slik jeg har forstått det er det ikke farlig å ta bilder hos tannlegen. Det er da viktig å gi beskjed om at du er gravid da.Takk for alle svar Stikker nok innom for å høre i dag. Ser jeg har fått to hull denne gangen også, er så kjedelig ettersom jeg aldri har hatt hull eller skadde tenner før jeg går gravid - men men Har egentlig ikke hørt noen spesiell grunn om hvorfor folk sier at jeg ikke kan, men det kan være som du sier Trappetrollet. Haha.