tannlege + gravid

drømmeren84

Gift med forumet
jeg har en jeksel som gir meg stadig vekk betennelser og som halve jekselen er løs på... etter stadig feiltygg :(
Den må jeg få fjernet før jeg tørner gal....

men hvordan er det når man er gravid? kan man trekke tann ?

føler liksom at å ta paracet daglig ikke er bra det heller :/

Jeg fikk fikset tann og fikk bedøvelse for noen uker siden. Er bare røntgen de ikke tar før etter uke 12

Jeg fikk fikset tann og fikk bedøvelse for noen uker siden. Er bare røntgen de ikke tar før etter uke 12

TAKK !!! da må jeg virkelig få gjort noe med dette .... :) den tar virkelig knekken på meg om dagen mtp smerter :(

God bedring, er ikke godt å ha vondt i tennene

God bedring, er ikke godt å ha vondt i tennene

Takk :) fikk akutt time igår kl 1145 for å trekke den men det viste seg at det var så kraftig betennelse at det ble en liten operasjon. .
Sitter her med et krater som måtte sys og lokal antibiotika oppi der igjen som skal fjernes til mandag..

Fikk med meg morfin og paralgin forte siden det er det eneste jeg kan ta foruten paracet... som har null effekt. .
Men 2 tabletter av morfin så ble jeg så kvalm at det skal jeg aldri mer ta i hele mitt liv...
Og susete av pf men uten de igår og idag, så hadde jeg mest sannsynlig dødd av smerter..

Antar jeg kun trenger paracet fra imorgen også er hele tann h*** som har vart 1 ÅR over HISTORIE :):):)

Kan man ta pf og morfin?? Jeg har en tann jeg tror jeg må trekke å evt en visdomstann men det er jo sinnsyke smerter etterpå :/

Kan man ta pf og morfin?? Jeg har en tann jeg tror jeg må trekke å evt en visdomstann men det er jo sinnsyke smerter etterpå :/

Ja pf og morfin er faktisk det eneste man kan ta... helt sykt å tenke på...
Hadde aldri overlevd igår og idag uten , men har ikke orket oxynorm mer enn 2 tabletter igår og 1 idag..
Men har måtte ta 6 pf idag...

Men imorgen antar jeg at jeg slipper å ta mer :):)

Jeg måtte utsette en liten operasjon til minst andre trimester, gjerne hele svangerskapet, men det tror jeg ikke at jeg orker. Det er snakk om et bittelite inngrep med lokalbedøvelse, noe jeg trodde skulle være uproblematisk, men de liker vel ikke å ta noen sjanser da. Kanskje det er smertestillende etterpå de mener er det mest trøblete. Uansett, de vurderer vel hvor akutt noe er før de gir råd. Infeksjoner og sterke smerter er sikkert verre enn stoffer som sannsynligvis er helt trygge, og derfor anbefalt å fikse fort. Mitt er en daglig plage, men ikke prekært nok til at jeg blir mye verre uten tidlig behandling. Kunne ønske noen av fagpersonene bare sa at det var helt trygt, men det tør de vel ikke, og da tør ikke jeg å trosse anbefalingen deres heller. Litt frustrerende. :)

Back
Topp