tannlege behandling?

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Eg var hos tannlegen for ca 2 veker sidan.. der var det oppdaga ei visdomtann som må bort.. men tannlegen tørr ikkje gjere noke før etter føddsel.. no slit eg med en råtten lukt og smak frå visdomstanna..
Tannlegen tørr fortsatt ikkje gjere noke?! tannlegen min er ganske nyutdanna, men er det farlig å operere bort ei visdomstann under graviditet?  eller må eg gå me vond rotten smak i munnen i 6mnd til?

Hei.

Dette er jeg rett og slett usikker på. Men du kunne jo forhørt deg hos en gynekolog som er spesialist på svangerskap og fødsel...... Kanskje tannlegen til og med kunne forhørt seg hos gynekologen. Det handler kanskje mest om de medisinene du trenger som smertelindring etter en eventuell operasjon. Men forhør deg litt - det er sikkert heller ikke så godt å gå med en tann som ikke er helt god.

Lykke til.
Vennlig hilsen jordmor Ragna.

Hei!

Jeg jobber på en tannklinikk.Vi trekker tenner selv om en er gravid,(akkurat gjort det selv og jeg er gravid)
eneste er at man ikke skal ta bilder og at du forhører deg med legen ang antibiotika etterpå hvis du får smerter eller betennelse.
håper dette var til litt hjelp.

Back
Topp