Tannkrem?

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Harald har fått to tenner. Søstern var mye eldre da hun fikk sine, og jeg husker ikke når vi begynte med tannkrem. Hva gjør dere??

Harald har fått to tenner. Søstern var mye eldre da hun fikk sine, og jeg husker ikke når vi begynte med tannkrem. Hva gjør dere??
Hs sa vi skulle begynne når første tanna kom :)

Sa også at vi bare kunne bruke vanlig tannkrem, fordi barnetannkrem har smak som godteri :(

Begynner med tannkrem når første tanna kommer frem.
Veldig små mengder da men..

Med storebror begynte vi med tannkrem når han begynte med fast føde.. Så med snuppa som er litt tregere blir det tannkrem fra første tann..:)

Sa også at vi bare kunne bruke vanlig tannkrem, fordi barnetannkrem har smak som godteri :(
Anbefalte de voksentannkrem? Kan jeg ikke bruke søsterns? *føler meg mer blond enn vanlig nuh*

Anbefalte de voksentannkrem? Kan jeg ikke bruke søsterns? *føler meg mer blond enn vanlig nuh*
Du kan jo bruke søsterens, men hun sa at de tannkremene med f. eks tuttifrutti blir som godteri. Da vil de bare spise den. Ingen grunn til at de skal synes den er god, så da kunne vi bare bruke den samme som oss :)
Så lenge det ikke er en av de avanserte..

takk for svar :)

Her er to tenner gjennom og vi bruker tannkrem, altså så lite at det så vidt viser :p Det er ikke mye som skal til for å dekke tannkrem-merket på tannkosten hennes ;) Bruker den samme som storebror :)

Bakpå voksetannkremen står det at den ikke skal brukes av barn under 7 år. Den har mye mere fluor i seg, så den hadde jeg ikke brukt. Man skal bare ha på bittelitt tankrem, en flekk på størrelse med babyens lillefingernegl.

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Jeg har kjøpt sånn tannbørste som er til baby og den har merke på seg som viser hvor mye tannkrem man skal ha på:) Børsten er hvit, men litt er farget blått. Så mye som er blått skal man ha av tannkrem.
Har samme til storebror og der er merket litt større:)
Veldig kjekkt. Bruker tannkremen som er fra 0-6 år:)

har begge typer ::) var bare usikker på om han skal ha fluor før han er 6mnder :/

må jo si jeg syns det er rart at de anbefalte voksentannkrem, for den skal jo ikke svelges og en baby svelger jo det den får i munn uansett... ser ikke en baby spytter ut i vasken akkurat? men jeg har tatt feil før jeg asså, men jeg hadde aldri brukt voksentannkrem til en baby...

De kan da ikke nbefale voksen-tannkrem som inneholder sååå mye fluor!?!?!?!?!?:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

★☆★Duppedingsen★☆★

må jo si jeg syns det er rart at de anbefalte voksentannkrem, for den skal jo ikke svelges og en baby svelger jo det den får i munn uansett... ser ikke en baby spytter ut i vasken akkurat? men jeg har tatt feil før jeg asså, men jeg hadde aldri brukt voksentannkrem til en baby...
Ikke jeg heller. Dessuten har den en veldig sterk smak. Bedre med barnetannkremene som faktisk smaker godt. Da blir de av erfaring mye lettere å ha med å gjøre under tannpuss ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det finnes egne tannkremer som er fra første tann (står på pakningen). I følge dama på apoteket var passelig mengde tannkrem like mye som størrelsen på neglen til babyen, altså e bitteliten dæsj :)

Back
Topp