Tannkrem uten fluor

Mamma86

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Hei. Jeg var inne og så på produkter til mor og barn da dere hadde tilbud. Da kom tanngel til barn uten fluor opp. Når man handler i nettapotek får man ikke veiledning av personalet som i et vanlig apotek, og jeg må si jeg er sjokkert over at det ikke kommer noen advarsel om at dette ikke er i tråd med nasjonale faglige anbefalinger. Om dere mener dere er en seriøs aktør som apotek, kan dere stå inne for så dårlig informasjon til kundene deres, og da særlig til en så sårbar gruppe som mor og barn?
 
Hei. Jeg var inne og så på produkter til mor og barn da dere hadde tilbud. Da kom tanngel til barn uten fluor opp. Når man handler i nettapotek får man ikke veiledning av personalet som i et vanlig apotek, og jeg må si jeg er sjokkert over at det ikke kommer noen advarsel om at dette ikke er i tråd med nasjonale faglige anbefalinger. Om dere mener dere er en seriøs aktør som apotek, kan dere stå inne for så dårlig informasjon til kundene deres, og da særlig til en så sårbar gruppe som mor og barn?


Hei!
Det er ikke slik at alle skal ha tilførsel av fluor. Til de aller fleste barn i Norge anbefales tannkrem med fluor og fluortabletter, men for noen er det motsatt. Dette gjelder spesielt de som har borevann (som faktisk mange ennå har). Dette vannet er rikt på fluor i seg selv og det er da ikke anbefalt å bruke tannkrem med fluor. Derfor har vi denne varen som et alternativ til de som trenger en tannkrem uten fluor til barn.
Som du kanskje så står det nevnt i den lille overskriften at tanngelen er uten fluor, slik at man på den måten ser dette med en gang og ikke trenger å lese gjennom all teksten for å finne ut om tanngelen er med eller uten fluor.
 
Nei, som basistiltak anbefales puss med fluortannkrem to ganger daglig. Fluortabletter er ekstra tiltak ved behov. Jeg er overrasket over at dere ikke engang her i svaret anbefaler at man i samråd med tannlege eller tannpleier finner ut av hva den enkelte har behov for. Helt greit at dere har et alternativ, men det jeg reagerer på er måten dere gjør det på.
 
Back
Topp