Tannkrem til baby

Januarbaby2017

Glad i forumet
Hvilken tannkrem bruker dere?

Bruker denne her [emoji4]
83782f2170600e37f7fcc9aaeaad6cbe.png

Zendium. Er uten såpe. Både jeg og mannen bruker samme. Vesla brukte i alle år, men for tida er det noe tyggissmak det går i.

Ingen enda sia ho er tannløs, men kommer til å bruke zendium sin [emoji846]

Fikk denne i bleiekaka, så blir vel at vi bruker den. Godt denne tråden kom slik at jeg fikk funnet den frem. Første tanna har kommet, men har så langt bare brukt børste og vann. [emoji4]

Hvor bruker dere å kjøpe tannkrem?
Apotek eller dagligvarebutikk?

Har ikke begynt med tannkrem, da første tanna ikke har kommet. Men vi har kjøpt på dagligvare og tannkost har ho begynt å få spise litt på :)

Har ikke kommet så langt at vi har tenkt over tannkrem enda. Noen spesiell grunn til at folk bruker akkurat den typen dem bruker?

Har ikke kommet så langt at vi har tenkt over tannkrem enda. Noen spesiell grunn til at folk bruker akkurat den typen dem bruker?

Næh, spurte helsesøster om det var noen spesiell jeg skulle bruke, og fikk bare til svar å kjøpe en som var beregnet til babyer. Og så var jeg på butikken og handlet etterpå og da kjøpte jeg bare en tube der [emoji6]

Vi bruker zendium siden den ikke har såpe i. :)

Åj huff, finnes det virkelig barnetannkrem med såpe i??

Er vel såpe i all tannkrem som skummer, er det ikke? Vi voksne bruker også Zendium. Jeg bruker den grønne pga ising, og mannen spurte nettopp tannlegen og ble også anbefalt zendium. :)

Er vel såpe i all tannkrem som skummer, er det ikke? Vi voksne bruker også Zendium. Jeg bruker den grønne pga ising, og mannen spurte nettopp tannlegen og ble også anbefalt zendium. :)
Så mye visste jeg.. tror vi hopper over til Zendium her i huset ja. Høres jo ikke særlig bra ut om det er mulig å unngå

Så mye visste jeg.. tror vi hopper over til Zendium her i huset ja. Høres jo ikke særlig bra ut om det er mulig å unngå

Måtte google litt nå for å sjekke at jeg hadde rett. :p
Gikk på at såpe er det som får tannkremen til å skumme, og ut over det har den ingen effekt. I tillegg gav det økt risiko for munnsår, altså sånne sår inni munnen. Husker jeg pleide å få sånne hvite blemmer før, som svidde veldig. Når jeg tenker meg om nå, har jeg ikke fått sånne på årevis. Og jeg har altså brukt zendium i sånn 3 år nå. Tar litt tid å venne seg til at det ikke skummer, men tenker ikke over det nå. :)

Reagerer ikke på at folk ikke vet det da, jeg var ikke klar over det selv før for noen år siden.

Måtte google litt nå for å sjekke at jeg hadde rett. :p
Gikk på at såpe er det som får tannkremen til å skumme, og ut over det har den ingen effekt. I tillegg gav det økt risiko for munnsår, altså sånne sår inni munnen. Husker jeg pleide å få sånne hvite blemmer før, som svidde veldig. Når jeg tenker meg om nå, har jeg ikke fått sånne på årevis. Og jeg har altså brukt zendium i sånn 3 år nå. Tar litt tid å venne seg til at det ikke skummer, men tenker ikke over det nå. :)

Reagerer ikke på at folk ikke vet det da, jeg var ikke klar over det selv før for noen år siden.

Samme her, får sår så fort jeg må låne tannkrem av andre hvis jeg går tom.. Brukt zendium så lenge jeg kan huske nå[emoji1360] Syns igrunn det har blitt ubehagelig med skummende tannkrem også siden jeg er vant med uten[emoji38] Ikke at det er noe man bruker hver dag, men skal man skylle med feks corsodyl munnskyll trenger man heller ikke ta noen forhåndsregler om man bruker såpefri tannkrem [emoji1360]

Back
Topp