tannkjøttbetennelse

Lulu

Flørter med forumet
tror eg har dette, og må oppsøke tannlege i morgen. Noen av dere som har hatt dette? Hva er behandlingen?

Hmm, har nok ikke hatt det, men kan dytte opp for deg :)

Husk å si ifra før bildene at du er gravid så du blir dekket for strålene og ikke får bedøvelse som ikke er bra osv :P

Jeg var nede å snakket med min tannlege siden jeg egentlig hadde time, men brekker meg så fort jeg får noe i munnen så måtte utsette den..

Da fortalte hun assistenten hans at jeg kunne få bedøvelse i hvertfall den de brukte, men de kunne ikke ta bilder, og det var bedre om jeg ringte hvis jeg fikk vondt, for den de brukte av bedøvelse var bedre enn at jeg proppet meg med paracet...
Hun sa og at de ikke kom til å ta ut de to siste visdomstennene mine før etter jeg var ferdig, av samme grunn, at jeg ikke burde ta mer smertestillende enn nødvendig...

jeg blør lett i tannkjøttetnr jeg er gravid og vet at tannkjøttet lettere kan bli betent nå pga blodmassen som øker i kroppen. Tannlegen min sa jeg måtte kjøpe de tynne tannpirkerne og dytte de mellom hver tann og få ut gørra, gjør det innimellom nå og det hjelper. Det blør men det blir bedre etterpå. Stikker bare tannpirkeren ned mellom tennene ved tannkjøttet som om man skulle hatt noe mellom tennene. 
bare si ifra til legen at du er gravid så får du sånn blyforkle dersom du må ta røntgen. Og du kan få en lett lokalbedøvelse hvis du må borre. Jeg fikk det da jeg var gravid sist og måtte borre fordi plomben datt ut. tannlegen vet hva de skal ta hensyn til under graviditet.

Back
Topp