tannhelsesekretær

ORIGINAL: madelensmamma

er d noen som her som vet hvor mye en tannhelsesekretær tjener sånn ca?? noen som er d her??

Jeg har 281 000 i året.. Ikke akkurat bra, men greit nok. Husk at man kan forhandle seg til lønn i private bedrifter. Jeg har bare 1 års erfaring.

marianne1! tror du d lønner seg å bli tannhelsesekretær? er d bruk for d i fremtiden tror du? spør deg du som liksom er i bransjen å vet litt om d

marianne1! tror du d lønner seg å bli tannhelsesekretær? er d bruk for d i fremtiden tror du? spør deg du som liksom er i bransjen å vet litt om d

Lønner seg og lønner seg.. Det spørs jo helt hva du ser etter. Det er jo ikke akkurat stedet å tjene masse penger, men det kan være en veldig hyggelig arbeidsplass! [:)] Når det gjelder fremtiden, så er jo tannhelsesekretærer noe (som ved veldig mange andre som jobber innen helse) noe som ikke kan erstattes med maskiner og lignende. Det vil alltid være bruk for oss! Så jobben er trygg sånn sett! Det er jo et nytt fenomen med utenlanske firma som har planer om å starte opp i Norge. Billig og "bra". Men i Norge har folk god råd, og jeg tror neppe disse firmaene klarer å danke ut norske tannleger. Dessuten er det tannlegemangel i så og si hele Norge (bortsett fra Oslo, der det er for mange...). Så hvis man er villig til å reise litt på seg, så kan man jo alltids starte klinikk for seg selv, og leie inn tannleger! Dette er blitt en "vanlig" ting i Sverige! Så her finnes det muligheter! Uansett; Lykke til! [:)]

ok![:)] hvor mye har du i timen ca...? litt privat spørsmål men..men d jeg bekymrer meg for er om jeg får jobb etterpå liksom..

Det kommer ann på hvor du bor. I og rundt Oslo er det iallefall ikke noe problem å få jobb. Vi skulle ansette en ny for en stund siden. Det var ikke lett... Mange uten utdannelse som prøvde å få jobb, men det ville vi ikke ha. Er du hyggelig, blid og uttadvent, samtidig som du har en utdannelse så er det ikke noe problem å få seg jobb.

Jeg får ikke timesbetalt, men fastlønn på ca 23 400 i måneden (+fri trening, fri telefon +++). Jobber privat. Fastlønn lønner seg i dette yrket, for da kan ikke tannlegen trekke deg i lønn om han ønsker å dra på ferie og stenger klinikken. Tannleger har god råd og drar OFTE på ferie....

ok. har hatt lyst til d lenge,men har tenkt at d kanskje ikke har vært noe jobb,dårlig lønn å kanskje ikke noe fremtidig yrke. men ble inspirert igjen av deg![:)]

ok. har hatt lyst til d lenge,men har tenkt at d kanskje ikke har vært noe jobb,dårlig lønn å kanskje ikke noe fremtidig yrke. men ble inspirert igjen av deg![:)]

Så hyggelig! [:D]

ORIGINAL: Marianne1

Det kommer ann på hvor du bor. I og rundt Oslo er det iallefall ikke noe problem å få jobb. Vi skulle ansette en ny for en stund siden. Det var ikke lett... Mange uten utdannelse som prøvde å få jobb, men det ville vi ikke ha. Er du hyggelig, blid og uttadvent, samtidig som du har en utdannelse så er det ikke noe problem å få seg jobb.

Jeg får ikke timesbetalt, men fastlønn på ca 23 400 i måneden (+fri trening, fri telefon +++). Jobber privat. Fastlønn lønner seg i dette yrket, for da kan ikke tannlegen trekke deg i lønn om han ønsker å dra på ferie og stenger klinikken. Tannleger har god råd og drar OFTE på ferie....

Selvom tannlegen velger å stenge klinikken for å dra på ferie, løper lønnsplikten hans!
Man har jo en kontrakt om ikke tariff..

Back
Topp