Tannhelsesekretær..

Carla82

Gift med forumet
Noen som er utdannet det her?
Har noe spørsmål[:)]
Hvordan er markedet for å få jobb?
Hvordan er jobben?
Og hva er timelønna?

Jeg er utdannet og jobber som det..jobber offentlig jeg da..jobben er grei, mye vasking og rydding da..eller veldig hyggelig om man er heldig med tannlegen. lønna er kjempedårlig..tror jeg har 139 kr timen eller noe

Jeg er utdanna, jobber privat hos kjeveortopeder, har kun 60 % stilling, grei timelønn, men blir lite siden jeg har så liten stilling [:'(] Mye rydding og vasking som FrøkenM sier..

Jeg er utdannet tannhelsesekretær. Jobber ikke som det akkurat nå, men prøver å få meg jobb på et tannlegekontor igjen.

Jeg synes det er kjempespennende! Men man må være heldig med den man jobber med. Tannleger er ekstremt sære å jobbe for! Har vært til endel som har vært helt grusomme, og noen som har vært greie.

Årslønna for autoriserte tannhelsesekretærer er:

0 år: 279 200
4 år:281 200
8 år:286 500
10 år:335 300

ORIGINAL: Carla82

Noen som er utdannet det her?
Har noe spørsmål[:)]
Hvordan er markedet for å få jobb?
Hvordan er jobben?
Og hva er timelønna?

Jeg er utdannet tannlege sekretær..veldig lett å få jobb her jeg bor (trenger ikke udanning engang) Jobben besto av assistering,være på sterilen,rydde,sitte å ta kontorarb,jeg hadde ganske god lønn (jobba privat) [:)]

Synes tannhelsesekretærer har ganske lett for å få jobb. Mange blir ansatt uten utdannelse. Enig med de som skriver, at man må være heldig med den tannlegen man skal assistere (av og til blir man assistent til fast tannlege), men synes det er fler av de greie enn de ekstremt sære. Som regel er det grei arbeidsmiljø siden man jobber med andre jenter/damer. Du blir ikke rik på det, men man tjener ikke akkurat mindre enn andre vanlige yrker som ikke krever høyre utdannelse.

Back
Topp