Tannhelse

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Vi har alle våre rutiner og preferanser. Hva er dine?

Elektrisk tannbørste eller vanlig - og hvorfor?

Hvilken tannkrem?
Skyllemiddel?

Bruker du tanntråd?

Bruker tanntråd ca annenhver dag før jeg pusser tennene med vanlig tannbørste. Jeg har en elektronisk liggende, men synes det er lettere å bruke manuell:p Bruker blå tannkremer med sterk mint smak, de andre er bare kvalmende. Skyller med Flux og listerine innimellom :)

Bruker tanntråd ca annenhver dag før jeg pusser tennene med vanlig tannbørste. Jeg har en elektronisk liggende, men synes det er lettere å bruke manuell:p Bruker blå tannkremer med sterk mint smak, de andre er bare kvalmende. Skyller med Flux og listerine innimellom :)
Jeg har og en elektrisk, men ender alltid opp med manuell. Blir for merkelig med den elektriske, føler ikke jeg får pusset ordentlig :P

Bruker manuell tannbørste jeg og. Og tanntråd bruker jeg når jeg husker det. Veldig sløvt ja, men unnskyldninga mi er vel at jeg har veldig sterke tenner. Var ikke hos tannlegen på 7 år pga tannlegeskrekk, men hadde ikke hull for det. Nå prøver jeg å gå én gang i året iallefall. Er bare så ubehagelig. :p

Bruker manuell tannbørste jeg og. Og tanntråd bruker jeg når jeg husker det. Veldig sløvt ja, men unnskyldninga mi er vel at jeg har veldig sterke tenner. Var ikke hos tannlegen på 7 år pga tannlegeskrekk, men hadde ikke hull for det. Nå prøver jeg å gå én gang i året iallefall. Er bare så ubehagelig. :p
Wow 7 år ja!
Jeg har aldri hatt hull, selv ikke etter regulering i tre gode år :P Men får en del tannstein mellom tenna, så går noen km tanntråd her. Gud det er det kjedeligste jeg gjør altså!!

Wow 7 år ja!
Jeg har aldri hatt hull, selv ikke etter regulering i tre gode år :P Men får en del tannstein mellom tenna, så går noen km tanntråd her. Gud det er det kjedeligste jeg gjør altså!!
Ja, det er veldig kjedelig. Gjør du det én gang til dagen? To?
Jeg gjør det kanskje en gang i uka. :p
Har bittelitt tannsten, men veldig lite. Tannlegen pleier alltid rose meg over hvor flink jeg er til å bruke tanntråd og pusse tennene. Må visst være det siden jeg har de to melketennene enda. :rolleyes:

Ja, det er veldig kjedelig. Gjør du det én gang til dagen? To?
Jeg gjør det kanskje en gang i uka. :p
Har bittelitt tannsten, men veldig lite. Tannlegen pleier alltid rose meg over hvor flink jeg er til å bruke tanntråd og pusse tennene. Må visst være det siden jeg har de to melketennene enda. :rolleyes:
De melketenna dine altså! De er magiske tror jeg og vil holde munnen din ung 4evah!

En gang om dagen, altså kvelden. Men har også tanntråd og tannbørste etc i den låsbare skuffen i skrivebordet på jobb. Ofte varmmat i kantina og kan ikke fordra å ha sånn middagsånde etter lunsj! Haha!

De melketenna dine altså! De er magiske tror jeg og vil holde munnen din ung 4evah!

En gang om dagen, altså kvelden. Men har også tanntråd og tannbørste etc i den låsbare skuffen i skrivebordet på jobb. Ofte varmmat i kantina og kan ikke fordra å ha sånn middagsånde etter lunsj! Haha!
Jepp, har funnet ungdomskilden! :D
Haha, så flink du er! Jeg må ha sånn tanntråd-stang, har aldri fått det til med sånn rull. Setter seg bare fast, så må jeg rive og slite for å få de løs. Sikkel over alt!

Jepp, har funnet ungdomskilden! :D
Haha, så flink du er! Jeg må ha sånn tanntråd-stang, har aldri fått det til med sånn rull. Setter seg bare fast, så må jeg rive og slite for å få de løs. Sikkel over alt!
Konstant siklesprut-flekker på speilet her, stort sett hovedgrunnen til at vi måtte ha vaskehjelp :P

Neida, jeg har skills! Flosser til jeg ikke har blod igjen i fingertuppa! Har forøvrig en sånn stang ting, men glemmer heeeele tiden kjøpe nye "hoder" :P

Konstant siklesprut-flekker på speilet her, stort sett hovedgrunnen til at vi måtte ha vaskehjelp :P

Neida, jeg har skills! Flosser til jeg ikke har blod igjen i fingertuppa! Har forøvrig en sånn stang ting, men glemmer heeeele tiden kjøpe nye "hoder" :P
Ja, de hodene burde faktisk stått ved siden av tyggisen i butikken, så hadde man hatt sjans til å huske dem. :O

Ja, de hodene burde faktisk stått ved siden av tyggisen i butikken, så hadde man hatt sjans til å huske dem. :O
Ja! Bytte plass med Troika'en i kassa. DA hadde jeg fått de med meg hjem. På den annen side bytter jeg ikke hodene med Troika. Uff. Får heller få blå fingre på kvelden.

Ja! Bytte plass med Troika'en i kassa. DA hadde jeg fått de med meg hjem. På den annen side bytter jeg ikke hodene med Troika. Uff. Får heller få blå fingre på kvelden.
Er jo en kunst da. Kanskje jeg rett og slett må trene!

Tannhelse er noe av det kjedeligste jeg driver med på badet. :P Her går det i vanlig tannkost og tannkrem. ;) Bruker tannpirker når jeg må. ;)

Må visst være det siden jeg har de to melketennene enda. :rolleyes:
Har du to melketenner enda? Hehe :D

Pusser manuelt med Solidox hvite tenner. Bruker tanntråd på kvelden :)

Har du to melketenner enda? Hehe :D

Pusser manuelt med Solidox hvite tenner. Bruker tanntråd på kvelden :)
Ja, to jeksler i underkjeven. :p har ikke voksentenner under. :rolleyes: de to visdomstennene nede er også ikke eksisterende. Gjør ingenting! :D

Brukar vanleg tannkost om morgonen, tanntråd og elektrisk om kvelden. Stjeler ein flux av ungane sin boks av og til;)
Har veldig svake tenner, og må bruke tusenvis av kroner i året til tross for veldig gode rutiner:(

Manuell børste,tanntråd med colgate crystal et eller annet,tanntråd når jeg husker det. Jenta har fluor og munnskyll..

Ja, to jeksler i underkjeven. :p har ikke voksentenner under. :rolleyes: de to visdomstennene nede er også ikke eksisterende. Gjør ingenting! :D
Hehe første jeg har hørt om som har igjen to melketenner :D er ikke de ganske små?
Jeg mangler én visdomstann. Ingenting der inne :)

Jeg bruker tanntråd morgen og kveld.
Pusser bak på visdomstennene med en liten børste som kommer til bak der.
Pusser så med elektrisk tannbørste m/timer.
Pusser med fluortannkrem og tar fluortabletter

Er også meget nøye med tannhelsen til barna mine. Ingen fulgte opp dette med meg da jeg var liten og jeg har fått dårlige tenner pga det. :(

Hehe første jeg har hørt om som har igjen to melketenner :D er ikke de ganske små?
Jeg mangler én visdomstann. Ingenting der inne :)
Er nok ikke helt vanlig, nei. Og de få som mangler voksentenner pleier å miste melketennene i løpet av ungdomsårene. Eller trekke dem. Men mine var så fine at de ville ikke gjøre noe. Aldri hatt hull i dem heller, så. :p

Back
Topp