Tannfrembrudd

Gamlebyen87

Andre møte med forumet
Hei!
Gutten min har fått jeksler både oppe og nede, og nå kommer jeksel nr. 2 nede.
Han har gått med hendene i munnen siden begynnelsen av desember og sikler mye. Jeg får såvidt lov å se bak i munnen hans, og da ser jeg at de nye tennene sitter veldig langt bak. Det er plass til en stor tann mellom jekslene som allerede er der og de nye tennene. Er det vanlig? De nye tennene har ikke brutt frem enda, men jeg ser de tydelig under tannkjøttet. Han har slitt med dette i to måneder snart. I tillegg svelger han hardt hele tiden. Svelger og svelger og svelger. Synes hele greia er ganske rar? Blir usikker på om alt er som det skal. Hva tenker dere?
 
Hei!
Gutten min har fått jeksler både oppe og nede, og nå kommer jeksel nr. 2 nede.
Han har gått med hendene i munnen siden begynnelsen av desember og sikler mye. Jeg får såvidt lov å se bak i munnen hans, og da ser jeg at de nye tennene sitter veldig langt bak. Det er plass til en stor tann mellom jekslene som allerede er der og de nye tennene. Er det vanlig? De nye tennene har ikke brutt frem enda, men jeg ser de tydelig under tannkjøttet. Han har slitt med dette i to måneder snart. I tillegg svelger han hardt hele tiden. Svelger og svelger og svelger. Synes hele greia er ganske rar? Blir usikker på om alt er som det skal. Hva tenker dere?
Sniker..
Det kan ikke være aktuelt å bare ta en telefon til tannklinikken, og spørre om noen kunne tatt en liten kikk? Så får du spurt en profesjonell. Jeg greier ikke helt å se for meg det du mener, men 2-årsjekselen skal strengt tatt komme inntil første jeksel. Det er ikke noe tann som skal komme lenger bak der, før ca 6 års alder. Du er helt sikker på at det er tennene, og ikke f.eks annen hovenhet? Men tenker at det er greit å slippe å være usikker, så går helt an å ringe tannklinikk. :)

de-forste-melketenner-tegning.jpg
Men du er sikker på at det er tennene som kommer opp der, og ikke evt hovent av andre grunner?
(Forøvrig tenker jeg
 
Back
Topp