Tannfrembrudd

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Har hatt mine mistanker noen dager, men idag kjente jeg tuppen av tanna nede på vei ut :D
SÅ GLAD, men nå er jeg ikke så glad. Hun legger seg fast kl 19.00 hver kveld (Gjort i 5 mnd) og ikveld sovner hun ikke. Det er tydelig at noe plager henne, og det logiske for meg er at det er denne tanna.

Hun sutrer, er urolig, kaster seg frem og tilbake. Hvordan var deres ved tenner? Gir man noe smertestillende evt hvis det ikke roer seg utover natta?

i går når jeg var på sånn babytreff så jeg plutselig at vesla mi hadde 2 tenner nede som så vidt hadde brutt igjennom, men hun har jo ikke vært noe sutrete eller hatt feber.......

Jenta mi er veldig sutrete - jeg leste at noen blir det ikke og noen blir, sånn er det vel med alt. Hun er like urolig ikveld, så nå blir det sånn salve som er lagd for dette fra apoteket :)

Mye urolig på kveld natt her og dessverre og vanskelig å komme inn i de gode rutinene igjen. Håper det gir seg snart. Jeg trenger sårt litt søvn nå.

Idag tidelig så jeg en tann! Eller ikke tann enda, men ser at noe er på gang :) hvor lang tid tok det før de var utvokst?

Sent from my iPhone using BV Forum

Idag tidelig så jeg en tann! Eller ikke tann enda, men ser at noe er på gang :) hvor lang tid tok det før de var utvokst?

Sent from my iPhone using BV Forum
Hu har holdt på i fem dager her og den gløtter bare såvidt opp. Moro

Etter tips fra min HS, prøv og unngå dentinox hvertfall :D

http://www.legemiddelverket.no/Nyhe...inox-NAF-ved-tannfrembrudd-bør-begrenses.aspx

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Jeg tenker at dette er kun ett tilfelle registrert og det var ekstremt ofte de har brukt det. Tre ganger daglig minst fire ganger i uka i tyve uker. Virker jo som de har brukt det forebyggende. Hs og apoteket her anbefalte den, og har brukt den en gang. De andre kveldene sovnet hun til slutt. Alt med måte tenker jeg :)

her ble han veldig urolig i påsken i tillegg til hals og ørebetennelse, begynte å spise på tutten istede for å sutte og brølte nesten når han klødde seg i munnen. gav han paracet ene natta ellers har vi smurt et par ganger med dentinox når det har plaget han. kom igjennom begge tennene nede i forrige uke og nå har han roet seg betraktelig :)

Denne har vi prøvd. Fikk de ikke helt til. Tror det ble litt feil med blandingsforhold og steketid, så det gikk i bosset. Det som funket fint her var frossne bananbiter i babyfeeder. Nom nom.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ok, har ikke prøvd oppskiften selv...Har bite/klø-leker til han som funker greit:)
Det var jo smart:D Nam nam

Sniker fra desember. Kommer de tennene ut med engang. Her har jeg sett et riskorn nå i 3 uker, men er ikke hele tuppen kommet ut. Hvor lang tid kan det ta?

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app

Begge her kom også ut som riskorn;) Den første tannen hans kom 1mai og den er litt større enn den 2 som kom:)
Jeg kan desverre ikke svare deg på hvor lang tid det kan ta, det er vel store variasjoner tenker jeg. Det er vanligst at det kommer tann nede midt på først iallefall, også neste tann(riskorn) kommer nede ved siden av den andre. Deretter er det mest vanlig at den 3 kommer oppe midt på, etterfulgt av den 4 ved siden av.

Når begynner man å pusse? Når den er riskorn?

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Back
Topp