Tannfrembrudd tips og råd

Lille Lise✖️

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Novemberlykke 2018
Hei! Har en liten en på 4mnd som klør noe voldsomt i gommene sine, det ser ut som det er like før tennene bryter igjennom.
Han putter begge hendene desperat i munnen så han nesten spyr!

Synes ikke Dentinox funker noe særlig, andre ting som kan fungere?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
dFikk beskjed på 4 måneders gruppetime på helsestasjonen i går at Dentinox IKKE skal brukes fordi det kan føre til Methemoglobinemi, men heller bruke tyggeleker som eventuelt kan legge kaldt i kjøleskap for lindrende effekt.
 
dFikk beskjed på 4 måneders gruppetime på helsestasjonen i går at Dentinox IKKE skal brukes fordi det kan føre til Methemoglobinemi, men heller bruke tyggeleker som eventuelt kan legge kaldt i kjøleskap for lindrende effekt.
Hva er methemo...?

app'en
 
Sniker fra oktober. Jenta mi har holdt på slik du forklarer i 2,5 måned nå(hun er 6mnd), ingen tenner på vei. Gi dem noe å tygge på istedet:)
Har ikke prøvd Dentinox, da hun ikke skriker noe.
 
dFikk beskjed på 4 måneders gruppetime på helsestasjonen i går at Dentinox IKKE skal brukes fordi det kan føre til Methemoglobinemi, men heller bruke tyggeleker som eventuelt kan legge kaldt i kjøleskap for lindrende effekt.
Sniker litt. Jeg var kjemperrdd for å bruke dentinox på min lille jente. Jeg gikk på apoteket og snakket med en farmasøyt. Hun kunne berolige meg med at dentinoxen vi hadde i Norge var mye svakere enn i andre land. Så den advarselen skulle selvfølgelig taes men klødde de så klødde de og da kunne det brukes som dosert på flasken. Hun sa også at dersom barnet hadde reagert med bivrikningene ville det skje uniddelbart. Tenk vår genereasjon er vokst opp med ubegrenset bruk av dentinox. Før var doseringen ubegrenset bruk. Går feks an å sende inn et spm til trygg mammamedisin! Jeg har fått masse gode svR der dom hverken lege eller apotek har kunnet svart på eller dvart anderledes.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jenta mi gnager på tannbørsten sin, det hjelper. også sånn smokk som du putter frukt i er fin når det klør, vet ikke om det lindrer, eller hun rett og slett glemmer det når hun får noe søtt og godt og sutte på :)
 
kjøpte en bite leke til henne som jeg legger i kjøleskap så den er kald og "bedøver" gommene hun holder på å få en tann så hun tygger desperat på den :) funker godt her :) håper du finner noe som funker for din baby :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jenta mi på litt over 4 måneder har holdt på med sikling siden hun var 2 mnd. Nå i de siste 3 uker har jeg sett riskorn som ser ut som 2 prikk ved siden av hverandre i nedre gommen. Hvor lang tid tar det til man ser hele toppen av tanna?

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app
 
Back
Topp