Tannfrembrudd? (...ganske langt innlegg..)

BoBBelur

Gift med forumet
Hei :)

Håper noen her kanskje har noen råd eller egne erfaringer.
Min første hadde aldri noen symptomer eller plager i forbindelse med tannfrembrudd.. tennene dukket bare plutselig opp :P Så derfor er jeg veldig usikker på om det er det som plager lillemor her om dagen..

Hun har blitt fryktelig sutrete når hun ikke får være på armen til en av oss, i tillegg virker det som om hun har veldig dårlig matlyst. Hun har plutselig fått problemer med å finne roen på kvelden, og i tillegg våkner hun nå 2-3 ganger om natten. Hun begynte å sove hele natten da hun var 6 uker gammel, og har vært kjempe enkel å legge. En av de 2-3 gangene hun våkner er jeg nødt til å amme henne for at hun skal finne roen.. de andre gangene har det holdt med smokken heldigvis. Også bæsjer hun 100 000 ganger om dagen... minst! :P

Hun virker og veldig frustrert når hun blir lagt på gulvet, men det kan jo såklart være fordi hun vil mer enn hun klarer.

Matlysten hennes bekymrer meg egentlig litt. Det har kun vært de tre siste dagene vel og merke. Ammingen går ganske greit, men hun spiser nesten ikke grøt eller middagsmat.

Hva tror dere? Er det tenner på gang?

Høres ut som jenta mi de dagene/første uke før første tanna. Var ikke sånn på tann nr 2, kun nr 1. Sutrete, vil ikke sove, spiste dårlig. Sliiitsomt!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Det kan være tenner ja...
Klør hun noe da?
Veslegutt var noe mer urolig gjerne, men ikke noe endret i forhold til avføring og matlyst. Det varierer sånn fra bebis til bebis også, noen reagerer nesten ikke og noen får alle symp.

Det vi merket det mest på var voldsom kløe og sikling.

Det an være på grunn av varmen også, de er jo ikke vant til det, har jo aldri opplevd det før...
Husk at vi har heller ikke store matlysten, eller sover like godt, når det er varmt ute!

Men flere av tingene her kan høres ut som tenner også :)

Høres ut som jenta mi de dagene/første uke før første tanna. Var ikke sånn på tann nr 2, kun nr 1. Sutrete, vil ikke sove, spiste dårlig. Sliiitsomt!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Veldig slitsomt ja.. Godt det bare var ved første tanna for dere. Håper på det samme her :)

Det kan være tenner ja...
Klør hun noe da?
Veslegutt var noe mer urolig gjerne, men ikke noe endret i forhold til avføring og matlyst. Det varierer sånn fra bebis til bebis også, noen reagerer nesten ikke og noen får alle symp.

Det vi merket det mest på var voldsom kløe og sikling.

Hun klør ja, men hun har vært veeeldig gnagete og siklete fra hun var ca 2 mnd uten at det har påvirket humør eller søvn, så vidt vi har merket, tidligere. Hun har ikke feber :)

Jeg kjenner at jeg håper det er tenner på vei.. for da vil det jo sannsynligvis bli bedre for henne snart. I forigårs, da hun endelig fant roen og sovnet kl 23 etter 3 timer med fustrasjon og gråt, trodde jeg at jeg kom til å våkne til en baby med fullt tannsett! Da hadde hun det ikke greit stakkar :(

Det an være på grunn av varmen også, de er jo ikke vant til det, har jo aldri opplevd det før...
Husk at vi har heller ikke store matlysten, eller sover like godt, når det er varmt ute!

Men flere av tingene her kan høres ut som tenner også :)

Ja, det er sant. Varmen kan det såklart også være! Prøver å holde soverommet kjølig, men vi har skråtak der, så det er ikke så lett... Blæ.. da håper jeg heller det er tennene :P For varmen vil jeg jo gjerne at skal bli her en god stund til :D

Hun klør ja, men hun har vært veeeldig gnagete og siklete fra hun var ca 2 mnd uten at det har påvirket humør eller søvn, så vidt vi har merket, tidligere. Hun har ikke feber :)

Jeg kjenner at jeg håper det er tenner på vei.. for da vil det jo sannsynligvis bli bedre for henne snart. I forigårs, da hun endelig fant roen og sovnet kl 23 etter 3 timer med fustrasjon og gråt, trodde jeg at jeg kom til å våkne til en baby med fullt tannsett! Da hadde hun det ikke greit stakkar :(

Ok.
Får håpe lille tulla deres får det bedre snart og at et lite "riskorn" kommer frem. Ikke godt når de har ubehag:/
Kanskje hun hadde hatt godt av en paracet? Sett i forhold til kvelden i går...Finner kanskje roen mer da...

Ikke at man skal gi det fast når de viser tegn til ubehag altså:P Tenker hvis hun gråt i 3 t eller mer...

Ok.
Får håpe lille tulla deres får det bedre snart og at et lite "riskorn" kommer frem. Ikke godt når de har ubehag:/
Kanskje hun hadde hatt godt av en paracet? Sett i forhold til kvelden i går...Finner kanskje roen mer da...

Håper det :)

Ja, det tenkte jeg egentlig ikke på... men kanskje jeg skal teste det hvis det blir så ille igjen. I kveld gikk det heldigvis kjempe fint å legge henne! :) Takk for tips!

Lillemor har aldri vært gråte baby annet enn sulten, trøtt og vondt. Men når hun fikk tann nummer 1 hylte hun når hun skulle sove. Klarte ikke finne roen. Mye mer kosete, diaré, lite matlyst og spiste opp hendene sine. Tann nummer 2 driver å kommer og hun har ikke diaré nå men alt det andre :( håper det er tenner på vei hos jenta de :)

Englemamma & mirakelmamma ♡⚘ fullammer min vakre skatt, og uten prevansjon. Håper på ett 2015 mirakel barn ♡☆ - ute og nyter fin været

Lillemor har aldri vært gråte baby annet enn sulten, trøtt og vondt. Men når hun fikk tann nummer 1 hylte hun når hun skulle sove. Klarte ikke finne roen. Mye mer kosete, diaré, lite matlyst og spiste opp hendene sine. Tann nummer 2 driver å kommer og hun har ikke diaré nå men alt det andre :( håper det er tenner på vei hos jenta de :)

Englemamma & mirakelmamma ♡⚘ fullammer min vakre skatt, og uten prevansjon. Håper på ett 2015 mirakel barn ♡☆ - ute og nyter fin været

Huff.. får ikke håpe frøkna di blir så plaget med alle tennene :( Smører du gommene med Dentinox? Jeg har prøvd det, men har vel egentlig ikke merket noen effekt. Håper jenta di slipper å plages så lenge.. er jo så utrolig slitsomt både for den lille og for mor og far :(

Huff.. får ikke håpe frøkna di blir så plaget med alle tennene :( Smører du gommene med Dentinox? Jeg har prøvd det, men har vel egentlig ikke merket noen effekt. Håper jenta di slipper å plages så lenge.. er jo så utrolig slitsomt både for den lille og for mor og far :(
Hjelper svært lite :( takk for omtanken ♡ hun gråt en god del i kveld :(

Håper det :)

Ja, det tenkte jeg egentlig ikke på... men kanskje jeg skal teste det hvis det blir så ille igjen. I kveld gikk det heldigvis kjempe fint å legge henne! :) Takk for tips!

Så flott det gikk bedre;):D

Back
Topp