Tannfrembrudd allerede??

M#

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Lille gutten vår på 8 uker har symptomer på tannfrembrudd allerede! Han sikler litt, gnager på hendene sine og klør veeeldig der fortennene en gang skal komme. Han ser ut til å være veldig plaget med det. Jeg synes han er litt liten til dentinox, uten å ha sjekket om det er noen nedre anbefalte aldersgrense på det litt omdiskuterte legemiddelet..

De kan jo gå opptil 2 mnd med symptomer før tennene kommer frem, men synes likevel dette var veldig tidlig.

Andre her som viser tegn til tannfrembrudd? Eller som har noen gode råd?
 
Gnager veldig på hendene her og av og til, men da er det enten fordi han er sulten eller kjeder seg/leker med de :) ellers ingen "tegn" på tannfrembrudd her. Han lager bobbler når han sover (alltid gjort det), men sikkler ikke.

Noen får jo tenner tidlig :) er ikke unormalt, men vet ikke helt hva som kan hjelpe på en på 8 uker ..
 
  • Liker
Reactions: M#
Storesøstera begynte å sikle masse ved tomåneders alder og begynte kort tid etter å spise på hendene sine (alderstypisj). Fikk første tann da hun var 7 mnd eller noe.

Lillesøster sikler og blåser bobler og prøver å spise på hendene sine. Jeg tror ikke det er tegn på at tennene kommer :)
 
Last edited:
  • Liker
Reactions: M#
Mini og sikler å spiser på hendene sine.. han er 9uker nå, begynte med siklingen når han var ca 7 uker og spise på hendene har han begynt med den siste uken.
 
  • Liker
Reactions: M#
Storesøstera begynte å sikle masse ved tomåneders alder og begynte kort tid etter å spise på hendene sine (alderstypisj). Fikk første tann da hun var 7 mnd eller noe.

Lillesøster sikler og blåser bibelen og prøver å spise på hendene sine. Jeg tror ikke det er tegn på at tennene kommer :)
Blåser bibelen [emoji23][emoji6]
 
Sniker fra mai.

Mini begynte ved rundt den alderen å sikle mye og gnage på hendene (trodde han skulle spise opp hendene sine). Og rundt 12 uker så jeg litt framgang i gommen. Så de to tennene i midten nede hadde kommet litt mer opp. Men ikke noe hull der eller blemmer. Var et par dager da han ikke ville spise fordi han hadde vondt pga de to tennene som hadde rikket litt på seg.
Men det var det! Nå 4,5mnd og ingen tenner her! Hendene er i munn 24/7 ca, og siklet renner MYE. Så er bare alderen, at de er mer nygjerrig og skal smake for å oppdage.
 
Her også sikles det og hendene er konstant i munnen [emoji85] tennene trenger ikke komme helt enda [emoji12]
 
  • Liker
Reactions: M#
Får håpe det ikke er tenner her heller! :) Kan godt vente med biting i puppen med skarpe tenner litt til:p
 
Her er det også sånn, men ser noe hvitt som er på tur. SÅ her er det nok tenner alldrede
 
Er de to nede som kommet først da, ikke oppe der fortennene er! Storesøster begynte å sikle og surve når hun var 3,5 mnd! Så kom de gjennom ved 4 mnd. Gnager mye på hendene her å, men det er bare alderen da!
 
Lille gutten vår på 8 uker har symptomer på tannfrembrudd allerede! Han sikler litt, gnager på hendene sine og klør veeeldig der fortennene en gang skal komme. Han ser ut til å være veldig plaget med det. Jeg synes han er litt liten til dentinox, uten å ha sjekket om det er noen nedre anbefalte aldersgrense på det litt omdiskuterte legemiddelet..

De kan jo gå opptil 2 mnd med symptomer før tennene kommer frem, men synes likevel dette var veldig tidlig.

Andre her som viser tegn til tannfrembrudd? Eller som har noen gode råd?

Sniker fra Sept 17. Min jente klødde voldsomt i munn fra 2 mnd. Fikk første tenner først etter 9 mnd
 
Her kom førsre tann når ho va 8 uker, så frs 8 til 10 uker fikk ho fire tenner. Alt for tidlig. Slit med tannpuss. Pusser bare med vann
 
Back
Topp