Tannbleking!

Mamma til 2 herlige

Betatt av forumet
Noen som har erfaring med tannbleking med skinner laget hos tannlege og opplegget rundt det vs hjemme bleking kjøpt i butikk eller på nett???

Noen som har noen super produkter og annbefale?
Skal gifte meg 1. mai så tiden tikker avgårde her, skal bleke tenner til den store dagen!!
Råd og tips takk[:D]

Har bestilt time hos tannlegen for å lage skinner, er 1500 kr pr. kjeve. Men om sånne hjemme produkter er like bra og koster kanskje rundt 500 så er det jo en vurderings sak hehe!
Har litt gule tenner på siden syns jeg... blir ikke noe pent på bryllups bildene[8D]

Jeg har gjort det hos tannlege og hos meg så funka det bra [:)] Tannlegen min sa at det var unødvendig å ta i begge kjevene, siden overkjeven er den en ser mest når man smiler o.l.

Så jeg bleka kun oppe og det var helt i orden! Da slipper en at det blir så alt for dyrt...

stemmer det at man ikke kn drikke pepsi, te ol etter at men har bleket tennene?

ORIGINAL: Linda MK

stemmer det at man ikke kn drikke pepsi, te ol etter at men har bleket tennene?

Man bør vente et par uker med det ja. For når man bleker tennene åpner porene i emaljen seg. Og drikker man te/cola/ spiser curry rett etterpå vil man raskt få misfargede tenner igjen.

Og jeg ville ikke valgt å bleke tennene uten å ha vært til tannlegen først. Hos tannlegen får man en avstøping av tennene som minsker risikoen for å få geleen på tannkjøttet. Får man gele på tannkjøttet kan man risikere alvorlige etseskader og ødelagt tannkjøtt og tenner. Man får grundig opplæring i riktig bruk av produktet, og et produkt som er tilpasset deg.
Kjøper man blekegele på nett er det ofte dobbelt så sterkt som hos tannlegen (som øker risikoen for skader på tenner/tannkjøtt) man får ikke opplæring i hvordan produktet skal brukes, og man vet ikke hva man skal gjøre hvis noe går galt.

Back
Topp