Tannbleking hos tannlegen

Sweetdarling

Forelsket i forumet
Fra i morra skal jeg begynne å spare penger til tannbleking!! Har noe gjort det? Hvor mye kostet det? Og hvordan foregår alt det? Blir det hvite tenner på meg med engang? Hihi gleder meg

Jeg bleket hos tannlegen på en måte, tannlegen laget skinner å sove med (avtrykk av tennene) så fikk jeg blekemiddel med meg hjem, var hvite tenner etter ca en uke, da hadde jeg en tube igjen jeg kunne bruke, som jeg valgte å ikke bruke fordi jeg ønsket et naturlig resultat, og mente tennene var hvite nok. Dette var for ca et år siden, og jeg betalte vel ca 2000 kr tror jeg, det var for tannsjekk (tennene måtte være friske), avtrykk, skinner og to tuber/sprøyter med blekemiddel.

Leelu skrev:
Jeg bleket hos tannlegen på en måte, tannlegen laget skinner å sove med (avtrykk av tennene) så fikk jeg blekemiddel med meg hjem, var hvite tenner etter ca en uke, da hadde jeg en tube igjen jeg kunne bruke, som jeg valgte å ikke bruke fordi jeg ønsket et naturlig resultat, og mente tennene var hvite nok. Dette var for ca et år siden, og jeg betalte vel ca 2000 kr tror jeg, det var for tannsjekk (tennene måtte være friske), avtrykk, skinner og to tuber/sprøyter med blekemiddel.

2000 er ikke så ille da, er tenna dine like hvite etter 1 år?

Littledarling skrev:

Leelu skrev:

2000 er ikke så ille da, er tenna dine like hvite etter 1 år?

Ja tror det, vanskelig å si selv, de er i hvert fall hvite nok til at jeg ikke vurderer å bleke igjen på en stund, og hvite nok til at jeg ikke tenker på dem i det hele tatt (før tenkte jeg nesten hver gang jeg så i speilet at tennene var gule).
Tannlegen sa til meg at tennene alltid naturlig ville bli langsomt mørkere igjen, spesielt siden jeg fortsatt drikker kaffe, men jeg fikk reversert de skadene røykingen hadde påført dem (min gave til meg selv etter et år som røykfri).

Ser for meg å bleke litt igjen når jeg er ferdig med ammingen om ca et år, eller om 2-3 år, men da kjøper jeg bare en tube fra tannlegen for ca 500 kr, og bruker samme skinner som jeg fikk laget.

Jeg kan legge til at jeg i utgangspunktet ville ha bleking hos tannlegen, men hun sa det var mer skånsomt for emaljen å gjøre det hjemme. Måtte riktig nok være veldig forsiktig med å ikke spise noe som kunne farge av på tennene mens jeg bleket, altså ingen kaffe, te, vin etc.

OK, jeg har tenkt å slutte å røyke etter jeg har gjort det også er jeg ikke så glad i kaffe men te kan jeg vel drikke fra en sugerør?=)) Men du merka ingen forandring på tenner? Ikke ising eller noe sånt?

Littledarling skrev:
OK, jeg har tenkt å slutte å røyke etter jeg har gjort det også er jeg ikke så glad i kaffe men te kan jeg vel drikke fra en sugerør?=)) Men du merka ingen forandring på tenner? Ikke ising eller noe sånt?

Under selve blekingen (hvis du velger å bleke med de skinnene du sover med om natten) kan du ikke drikke te, men i etterkant for å bevare resultatet lengst mulig kan du jo alltids det 
Hos meg var det ikke noe særlig ising, kanskje litt mens jeg bleket, men i etterkant har jeg ikke merket noe. Jeg vet det kan være det hos andre, kommer kanskje an på emaljen osv.

Du får si i fra om du ønsker jeg linker til tannlegesiden og produktet jeg brukte med de skinnene. Jeg så på prislisten deres bleking per kjeve ikke var så himla dyrt heller, sånn bleking i tannlegestolen.

Klinikken er i Oslo, og jeg ser du er fra Moss, men Moss er ikke såååååå langt unna om du ikke vet om en bra tannlege i Moss. 

Så kan du også lese om det produktet jeg brukte. Jeg kan jo ikke si noe annet enn at jeg var fornøyd, men hvordan det blir for andre kan jeg ikke si noe om. Sikkert også lurt du diskuterer med tannlegen sånn at du føler deg trygg.

Back
Topp