Tannbæsj...

mayaen80

Juni12s multitasker
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Noe som heter det og hvordan ser den ut?
 
Den er nok litt forskjellig fra baby til baby:) men den er iallefall anderledes i konsistens enn hva barnet ellers har:) her fikk snuppa rennende og endring i farge:)
 
Hehe..tannbæsj har jeg ikke hørt før!:D
Men som Masala sier, det er nok forskjellig fra barn til barn..:)
 
De kan bli litt løse i magen ved tannfrembrudd:)
 
Kan ikke huske hvordan dette var på snuppa jeg, for det er jo godt over 3 måneder siden tennene kom..
 
Storebror hadde aldri tannbæsj, men det har minsten hatt. En uke med hyppig og tynnere avføring, så kom det to tenner nede:)
 
Storesøster hadde veldig tannbæsj noen dager før frembrudd av flere av tennene. Gul, løs og illeluktende, skikkelig sur. Minsten fikk første tann igår og hadde litt løsere enn ellers, men ikke sånn typisk tannbæsj som jeg var vant med fra storesøster. Er nok veldig individuelt.
 
Ingrid har faktisk litt anderledes bæsj i dag, samtidig som kvalme (oppkast) og tann vondt... Bæsjen var orange aktig!!? Noen som vet om det er pga tennene?
 
Ikke alle som har det, men er vel snakk om litt mer flytende bæsj og flere ganger daglig :) Noen dager før selve tannutbruddet.
 
Kan ikke huske at storebror hadde noe sånt. Men nå har jeg jo glemt alt mulig annet fra han var baby også da så :p
 
Her e tannbæsjen løs, litt slimat og grønnaktig. Kommer ca 4 gang daglig (driver og får nye tenner nu) og lukter usj.. Hadde vel i 2-3 uka når han fikk de to første, så vi får se kor lenge det varer nu.
 
Her e tannbæsjen løs, litt slimat og grønnaktig. Kommer ca 4 gang daglig (driver og får nye tenner nu) og lukter usj.. Hadde vel i 2-3 uka når han fikk de to første, så vi får se kor lenge det varer nu.

Sånn hadde frøkna for et par dager siden. Noe av den så nesten ut som misfarget vann. Verste stanken jeg har vært bort i. Måtte stikke hodet ned i genseren pga. lukten! Har hatt noe lignende i dag også. Og jeg hadde hørt om såkalt tannbæsj, og tenkte det kanskje kunne være det, så sitter her og venter og venter på de tennene.

Men har akkurat begynt å introdusere mme, så kan kanskje være det også? (Og hun har fått malt og lactulose pga. hard mage til vanlig.)
 
Har skiftet 15 bæsjebleier siden søndag. Mot normalt to om dagen. Er ikke direkte diaré heller, bare litt løsere og litt kornete utseende. Håper inderlig det har med tenner å gjøre, for syntes de kan komme snart ettersom hun har så mye andre plager og
 
Huff ja det e ikke nå særlig.. sist lillingen fikk tenner så skifta æ bæsjbleie hver andre time (!!!) og han kjempesår i baken stakkars.. va godt for både mor og barn når det ga sæ! Heldigvis bare 4 om dagen den her nu, men syns det e nok æ =p

Håper det går over snart hos dåkker Mayaen, skjønner at det e kjipt!!
 
Ingen av mine har hatt endring av besjen ved tennutbrudd :) Men hører jo om flere som har det :)
 
Back
Topp