Tann?!?

_tredjepåvei

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberbarna 2019
Marsboerne 2023
Her kan det se ut som det kommer en tann alt... Han er hvit på gommen (forside og bakside) og hoven og jeg syns jeg kjenner en liten hakk der når jeg drar fingeren over det.

Noen andres små som begynner å få tenner her?

Oi oi :) Så spennende da! Jeg trodde at det kom noe her, fordi han sikla og gnagde så innmari, men ettersom jeg skjønner er det ganske vanlig! :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Altså vanlig når de er ca tre mnd... :) Så nå tror j egentlig ikke at d kommer no allikevel... :)

Er en del sikling og gnaging her også ja. Men har også trodd jeg har kjent noe hardt komme igjennom. Får satse på det drøyer en liten stund til (men ikke for lenge da)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Her er det og mye sikling og gnaging. Men sa har han jo akkurat oppdaget at han kan sutte på ting da :P

Jeg syns han er hvit nederst der "hoggtenna" skal komme. Men kan ikke kjenne noe hardt.

Så tidlig de kom!:) Kan ikke se at vesla har fått noen tenner enda, men gruer meg fært!:P har hørt en del blir veldig grinete når de første tennene kommer:S

Tror de kommer her snart, storebror fikk rundt 4-5 mnd, og da bare spratt de ut.....

Mye som tyder på tann gitt. Kjenner det ligger rett under overflaten. Våkner gjerne 5-6 hver natt.. Klager mye, har hendene mye i munnen og skriker, drar seg i øra... Uff har blitt lite søvn på oss i det siste. Sitter oppe nå (05.00) og han har nesten ikke sovet, bare masse grining og draing i øret. Sjekka tempen og da hadde han 38,2 i feber. Han har en kropps temp på 37,5 vanligvis. Plutselig ville han ikke ta pupp, flaske, vann, sukkervann.. Ingenting og bare hylte. Gikk litt rundt med han og hoppa opp og ned rundt forbi satt meg ned igjen og da sovna han endelig sittenede. Stakkar!! Jeg fikk såå vondt og var nær tårer selv når han ikke ville ta noen ting.

Mye som tyder på tann gitt. Kjenner det ligger rett under overflaten. Våkner gjerne 5-6 hver natt.. Klager mye, har hendene mye i munnen og skriker, drar seg i øra... Uff har blitt lite søvn på oss i det siste. Sitter oppe nå (05.00) og han har nesten ikke sovet, bare masse grining og draing i øret. Sjekka tempen og da hadde han 38,2 i feber. Han har en kropps temp på 37,5 vanligvis. Plutselig ville han ikke ta pupp, flaske, vann, sukkervann.. Ingenting og bare hylte. Gikk litt rundt med han og hoppa opp og ned rundt forbi satt meg ned igjen og da sovna han endelig sittenede. Stakkar!! Jeg fikk såå vondt og var nær tårer selv når han ikke ville ta noen ting.

Huff, stakkars! Dere begge to! Vi er mye våkne om natta nå vi og, men tror ikke d er tenner... han kan ligge en halvtime og sparke dyne, også ler han litt og sutter på hånda si og sparker litt til... i natt satte jeg meg opp å grein, er så leeeeei!!!

Oida, ser at det forrige innlegget kom litt mange ganger.. Hvordan sletter man fra appen tro?:-p

Har ikke kommet noe tann enda, men tegna er der enda... Kan vel ta litt tid så. :-/ noen dager er han helt ødelagt og bare griner og drar seg i ørene. Må jo være tenner da tenker jeg? Ørene var fine sist vi sjekka så.

Sitter å lurer på det samme her altså. Her er det veldig mye biting og sikling hele tiden.. Og synes det ser ut som det er litt hvit på gommene.. men ikke helt sikker altså!:S Klør fært i tennene iallfall!

Ikke alltid like lett å vite når de kommer, de kan jo begynne å klø lenge før de får tenner sa helsesøster. Kan visst gjøre det et par mnd.

Her har det akkurat dukka opp to tenner samtidig, synst det var litt tidlig når han er 5 mnd, kunne gjerne venta litt lengre...men før tennene kom fram har han våkna annankvar time på natta, og først inatt som var som han heile natta som han har brukt å gjort, so håpe nattesøvnen er tilbake i rute no ;)

Tror det er relativt vanlig å få tenner rundt 5-6 mnd. Har hørt at jo tidligere de får dem, jo bedre for da er tannkjøttet mykere. Håper dere kan få igjen nattesøvnen nå som tennene har dukket frem ;)

Back
Topp