Tanketrollet vs Klesskapet

Tanketrollet

Forumet er livet
Nå har jeg hatt en kamp mot klesskapet!

Har lagt bort alle klær som ikke har blitt brukt det siste året, og alle klær jeg unngår å bruke fordi de egentlig ikke er så behagelige å ha på [8|]

Dette får meg til å tenke litt... Hvorfor er det sånn at jeg har klær fra jeg var 15 år? Er jeg virkelig så naiv at jeg tror jeg vil passe i det nå? Og om jeg passer i klærne, er det lurt?? Vil jeg gå med klær som var tøffe da jeg var midt i fjortisstiden min? Svaret i dag ble nei, så la det pent bort. Hvorfor har jeg da, de siste 9 årene, trodd at jeg kom til å bruke disse klærne igjen? Jeg har en gjennomgang av alle klær en til to ganger i året, og det vil si at disse klærne har kommet seg gjennom, la oss si cirka 17 ganger. 17 (!!!) ganger har jeg ment at en topp jeg brukte i 2000 kommer til å bli brukt igjen, av meg! [8|]

Så kom neste problem; Hva med de klærne jeg har et forhold til? Hva skjer med meg? Forhold til klær? Joda, jeg tuller ikke... Jeg har både et og to plagg som jeg ikke kaster pga sentimental verdi. For eksempel en t-skjorte jeg har fått av pappa, som jeg har brukt 1 gang tror jeg... Den er jo tøff, men litt liten [8|] Og husker pappa at han har gitt meg den? Nei... Kommer han til å huske det hvis han ser meg bruke den? Nei... Vil jeg glemme det hvis jeg kaster den? Nei... Beholdt jeg den? Ja...

Og så kom klærne som var et så fantastisk kjøp i løpet av det siste året... Klær som jeg bare MÅTTE ha [8|]
Disse har jeg nå også blitt kvitt. Inkludert klærne som var en del av; jeg-skal-få-en-sånn-klesstil-en-gang-klær... Nå er det ikke så mye av det, heldigvis, men noe skjønner jeg virkelig ikke at jeg har gitt penger for å ta med meg hjem. Hvorfor er det sånn at vi jenter tror at vi kommer til å endre klesstil bare pga et plagg?? Altså, de fleste av oss har en viss rød tråd gjennom hele garderoben, og noen ganger blir denne tråden litt burgunder, og litt gul, men den blir sjeldent helt grønn! Men vi jenter liker å tro det... fordi det så så kult ut på hun vi så på gaten (at den jenta mest sannsynlig var den rake motsetningen av en selv skal man ikke bry seg om)

Vi jenter er noen rare dyr er min konklusjon, spesielt når det kommer til klær. De er vår personlighet, og det betyr utrolig mye for mange av oss. For vi jenter kan stå foran et smekkfullt klesskap å si; "jeg har ikke noe å ha på meg!" i fullt alvor. Det rare er at det er ytterst sjeldent vi ender med å gå ut naken... [8|]

Går du aldri ut naken du[8|]hehe[8D].
Kjenner meg kraftig igjen i det du skriver og har selv drevet og tatt et
skikkelig oppgjør med klesskapet mitt i det siste men når jeg nå blir
påminnet igjen så må jeg ta en runde til[X(].
Går og rundt og samler på en del plagg som kanskje jeg en gaaang får brukt for eller
ikke[>:],utrolig teit og for det tar jo opp plassen til de andre nyinnkjøpte som venter
på en hedersplass i skapet[8D].
Jeg har enda jeans fra før jeg første gang var gravid og som jeg ennå tror at 1 dag så
kommer jeg opp i de[X(](vil leve litt i det håpet enda en stund[8D])
Kommer vel til og måte ta noe skippertak i alle år fremover og tror desverre ikke at dette
er siste ord/ryddings for mitt vedkommende iallefall.
Lykke til videre med klær,rydding,minner i årene fremover du og[8D]

ORIGINAL: Hønepønemamma

Går du aldri ut naken du[8|]hehe[8D].
Kjenner meg kraftig igjen i det du skriver og har selv drevet og tatt et
skikkelig oppgjør med klesskapet mitt i det siste men når jeg nå blir
påminnet igjen så må jeg ta en runde til[X(].
Går og rundt og samler på en del plagg som kanskje jeg en gaaang får brukt for eller
ikke[>:],utrolig teit og for det tar jo opp plassen til de andre nyinnkjøpte som venter
på en hedersplass i skapet[8D].
Jeg har enda jeans fra før jeg første gang var gravid og som jeg ennå tror at 1 dag så
kommer jeg opp i de[X(](vil leve litt i det håpet enda en stund[8D])
Kommer vel til og måte ta noe skippertak i alle år fremover og tror desverre ikke at dette
er siste ord/ryddings for mitt vedkommende iallefall.
Lykke til videre med klær,rydding,minner i årene fremover du og[8D]

hihi... Lykke til selv [:D]

Tror nok ikke vi lærer.. sånn egentlig. Selvom vi liker å tro noe annet [8D]

ORIGINAL: venter09 med en sønn

å er ikke alene om det er . hev en god del i vinter men ser nå er mye jeg ikke bruker...

hehe, rart hvor mye som skjer bare på kort tid [;)]

Nei, vi jenter er nok noen rare dyr. Selv om klærne detter ut av skapet har man aldri noe å kle på[:'(]

Jeg gjorde jo skikkelig oppgjør med undertøysskuffene og det var godt det. Føler meg mye mer sexy hehe enn noen gang. Alt er nytt og i friske farger. Men må nok kjempe mot den trangen om å oppbevare alt som jeg kanskje kommer til å bruke en dag. Jeg har en kjole som jeg sydde selv i 9 klasse og tro eller ei, den passer fortsatt. Så jeg bruker den om somrene (hjemme ikke ut på gata [:D]).

ORIGINAL: cucurs

Nei, vi jenter er nok noen rare dyr. Selv om klærne detter ut av skapet har man aldri noe å kle på[:'(]

Jeg gjorde jo skikkelig oppgjør med undertøysskuffene og det var godt det. Føler meg mye mer sexy hehe enn noen gang. Alt er nytt og i friske farger. Men må nok kjempe mot den trangen om å oppbevare alt som jeg kanskje kommer til å bruke en dag. Jeg har en kjole som jeg sydde selv i 9 klasse og tro eller ei, den passer fortsatt. Så jeg bruker den om somrene (hjemme ikke ut på gata [:D]).

Godt å høre at det er flere enn meg som har et oppgjør en gang i blant...Undertøy har mye å si har jeg merket etter 1 år med ammebh-er [;)]

Ååååå har du også en egensydd kjole? hihi.. jeg også. DEN kaster jeg ikke.
Hva slags kjole har du sydd?

Kunne ikke sagt meg mer enig [8D]

Jeg så en på gata idag og tenkte "den klesstilen kunne jeg tenkt meg". Men det involverer jo i å bytte ut hele garderoben min. Jeg har jo ikke et eneste klesplag som lignet en gang! Men tanken var grei der og da! Hun hadde foresten på seg tights med en kort tunika/kjole og belte i midjen, og støvletter. Problemet mitt er bare det at jeg synes føttene mine ser MEGA store ut når jeg har tights i støvletter, trass jeg bruker 36 i sko. Og tights kan jeg jo IKKE gå i, for fyrstikkleggene mine er jo helt [:'(]! Så svaret er igrunn NEI, men likevel er det en stemme i hodet som sier meg at DET kunne jo likevel være fint.

Det er vel akkurat derfor jeg endre opp med mange impulskjøp, har et stappa garderobeskap, og FORTSATT ingenting å ha på meg!
Så da ble det jeans og t-skjorte og skater sko idag også! Må legge til at jeg kjøpte et par herlige DC skopar idag! [:D] DE er digg de! Og ellers samler jeg på et par vintersko med MEGATJUKK såle fra 1998!!! Slå den du!!! [:D]

ORIGINAL: Tirnanog

Jeg så en på gata idag og tenkte "den klesstilen kunne jeg tenkt meg". Men det involverer jo i å bytte ut hele garderoben min. Jeg har jo ikke et eneste klesplag som lignet en gang! Men tanken var grei der og da! Hun hadde foresten på seg tights med en kort tunika/kjole og belte i midjen, og støvletter. Problemet mitt er bare det at jeg synes føttene mine ser MEGA store ut når jeg har tights i støvletter, trass jeg bruker 36 i sko. Og tights kan jeg jo IKKE gå i, for fyrstikkleggene mine er jo helt [:'(]! Så svaret er igrunn NEI, men likevel er det en stemme i hodet som sier meg at DET kunne jo likevel være fint.

Det er vel akkurat derfor jeg endre opp med mange impulskjøp, har et stappa garderobeskap, og FORTSATT ingenting å ha på meg!
Så da ble det jeans og t-skjorte og skater sko idag også! Må legge til at jeg kjøpte et par herlige DC skopar idag! [:D] DE er digg de! Og ellers samler jeg på et par vintersko med MEGATJUKK såle fra 1998!!! Slå den du!!! [:D]

Hehehe, godt jeg ikke er alene altså...! Er så enkelt å finne en slags uniform i garderoben (skal innræmme at jeg ELSKET uniformen i forsvaret) og bare bytte ut farger og litt fasonger... så i stad at jeg har 4 like cardigans i en farge, og to andre like i 2 farger. Vanedyr?? [8|]
Det er så utrolig mye som er fint på andre, men så kommer det på meg, og endres til et takras!

Men vintersko med megatykk såle fra 1998 MÅ jo fortjene et bilde syns du ikke???? [:D]

Ja, jeg gikk på en syskole eller vet ikke hva jeg skal kalle den, så sydde både skjørt, topper, kjoler og mye rart. Veldig mye dukketøy. Så hadde jeg hatt massevis av tid, hadde jeg nok "snekra" noe til snuppa og[:D]

Jeg får legge inn bilde i morn. Nå sover alle så jeg gidder ikke å rote i skapene for å lete etter det[:D] Kjolen er jeg veldig stolt av. Det andre ser ikke så verst ut heller når jeg ser på bildene nå hehe.

Jeg er egnetlig veldig glad i å sy. Har sydd gardiner, sengetøy, putetrekk og mye rart.

ORIGINAL: cucurs

Ja, jeg gikk på en syskole eller vet ikke hva jeg skal kalle den, så sydde både skjørt, topper, kjoler og mye rart. Veldig mye dukketøy. Så hadde jeg hatt massevis av tid, hadde jeg nok "snekra" noe til snuppa og[:D]

Jeg får legge inn bilde i morn. Nå sover alle så jeg gidder ikke å rote i skapene for å lete etter det[:D] Kjolen er jeg veldig stolt av. Det andre ser ikke så verst ut heller når jeg ser på bildene nå hehe.

Jeg er egnetlig veldig glad i å sy. Har sydd gardiner, sengetøy, putetrekk og mye rart.

Så kos! Sy er moro [:D]

ORIGINAL: Tanketrollet

ORIGINAL: Tirnanog

Hehehe, godt jeg ikke er alene altså...! Er så enkelt å finne en slags uniform i garderoben (skal innræmme at jeg ELSKET uniformen i forsvaret) og bare bytte ut farger og litt fasonger... så i stad at jeg har 4 like cardigans i en farge, og to andre like i 2 farger. Vanedyr?? [8|]
Det er så utrolig mye som er fint på andre, men så kommer det på meg, og endres til et takras!

Men vintersko med megatykk såle fra 1998 MÅ jo fortjene et bilde syns du ikke???? [:D]

Og da får jeg se din t-skjorte [;)]

Vet du hva... det er MANGE vintere siden jeg brukte de skoa sist. De ER gode på foten men jeg kommer ALDRI til å bruke dem igjen. De kommer til å dra på søppeldynga ved neste opprydning! Og det gjelder mye av undertøyet mitt også! Ingen veldedigheter som vil ha sånt "ræl" [:D]

Hahaha morsomt og veldig sant![:D][:D]

Kjenner meg GODT igjen...har forresten også nettopp hatt en liten gjennomgang av mitt klesskap (skriver liten, fordi jeg har mye igjen å gå gjennom). endte opp med å stikke fingeren i jorda å innse at mange av dongeribuksene jeg elsker (og ikke lenger passer) aldri kommer til å passe på kroppen min igjen. Så jeg la de likegodt ut for salg[:D]

ORIGINAL: MammaOkt

Hahaha morsomt og veldig sant![:D][:D]

Kjenner meg GODT igjen...har forresten også nettopp hatt en liten gjennomgang av mitt klesskap (skriver liten, fordi jeg har mye igjen å gå gjennom). endte opp med å stikke fingeren i jorda å innse at mange av dongeribuksene jeg elsker (og ikke lenger passer) aldri kommer til å passe på kroppen min igjen. Så jeg la de likegodt ut for salg[:D]

Er flere som har jobbet seg mot målet om ny garderobe ja [;)]
For salg ja. det gjorde ikke jeg. hehe. Har en stesøster som er noen år yngre, og ikke mamma. Trpr det gjør underverker [;)] Hvor har du lagt de ut for salg? Finn?

Kjenner meg VELDIG igjen i så og si alt du har skrevet der, ja [:D] Her har jeg også hatt skikkelig opprydning (i flere omganger), og jeg føler at jeg endelig var ganske flink til å kvitte meg med mye denne siste gangen. Men det er nok mye jeg fremdeles ikke kommer til å bruke...

ORIGINAL: Nettien

Kjenner meg VELDIG igjen i så og si alt du har skrevet der, ja [:D] Her har jeg også hatt skikkelig opprydning (i flere omganger), og jeg føler at jeg endelig var ganske flink til å kvitte meg med mye denne siste gangen. Men det er nok mye jeg fremdeles ikke kommer til å bruke...

Da er vi to [;)][8D]

Men så lenge vi hele tiden minsker mengden av "kanskje"-klær, så er vi jo på rett vei [:D]

Godt å se man ikke er alene[;)]
Har akkurat gjort det samme selv, la meg se: For korte topper, fjortistopper,trange gensere, gensere jeg bruker en gang i året, utvasket undertøy, ALTFOR korte skjørt, trange pølseskinn jeans som jeg bare kan drømme om å få på igjen, og jo.. nevnte jeg forresten trange gensere????
Huff og huff.... Det positive er jo at det blir litt luft i klesskapet så man ''ser'' hva man har der inne, og kan variere litt... UTEN å se ut som ett stappet pølseskinn[:)]

ORIGINAL: *Milla87*

Godt å se man ikke er alene[;)]
Har akkurat gjort det samme selv, la meg se: For korte topper, fjortistopper,trange gensere, gensere jeg bruker en gang i året, utvasket undertøy, ALTFOR korte skjørt, trange pølseskinn jeans som jeg bare kan drømme om å få på igjen, og jo.. nevnte jeg forresten trange gensere????
Huff og huff.... Det positive er jo at det blir litt luft i klesskapet så man ''ser'' hva man har der inne, og kan variere litt... UTEN å se ut som ett stappet pølseskinn[:)]

ja, det er mange fordeler med å rydde opp litt... [:)]
Så ser man også hva man kanskje kunne trengt litt mer av [8D]

Nå ble jeg å inspirert!
Har lite å ha på meg, men sliter alikevell med å få klær inn i skapet...
Så i løpet av et par uker må jeg vell få satt av tid til litt "søppel" og litt "fretex"...[8D]

er ikke lenge siden jeg hadde den samme kampen med mitt kles-skap eller mine hyller i d skapet jeg deler med sambo!! (faktisk bare 4 hyller og 2 skuffer til mine klær!!! lite til å være dame) Så det er akkurat som å høre/se meg selv!!
Meeen gud så mye klær som går inn der!

Men nå har jeg kvittet meg meg alt av d som er ubehageli, fint på naboen , de tøffe klærne dama i gata hadde o.s.v.
Så nå sitter jeg igjen med klær som jeg kan bruke og har bestemt meg for hvilke klær jeg evt. skal kjøpe om d skal flytte inn litt mer i hyllene!! Nå er jeg dritt lei av ubehagelige bukser, topper som går rett under navlen og rare jakker og gensere som bare ligger der å tar unødvendig mye plass!

Back
Topp