Tankesortering før kanskje det store

lillesimone

Glad i forumet
Ser set er mange som får lufta hode sitt med å tømme tankene i en liten dagbok fram til det skal begynne å spire.
 
Har vært to ganger til ivf i tromsø uten å få satt inn egg.
Ble overstimulert og siste gang blei æ lagdt inn i på sykehuset i hammerfest for det kunne være fare for at det lak veske inni kroppen og det kunne vist være livsfarlig,smertefult var det ihvertfall.
Fikk litt skrekken etter dette og har tatt pause i 3 år no.
 
Var tilfeldigvis på en årlig celleprøve hos den nye gynekologen og nevnte bare at vi hadde vært til prøving og blitt så overstimulert.
Han tok blodprøver som viste pco og ved en grundigere undersøkelse konstaterte han at begge eggstokkene mine var innkapslet i syster og at æ måtte til kirkenes å åpne vist æ skulle ha sjanse for å bli gravid.
Var for 3 uker siden til en kikkhulsoprasjon dær de ordnet pasasje inn til eggstokkene.
Fikk beskjed om at æ måtte begynne på pergotime og prøve det i 6 mnd og vist det ikke fungerte så måtte æ kontakte ivf og få hjelp derifra.
Han regnet med at det ville være åpent i ca,1,5 år og vist vi ikke hadde blitt gravid innen det måtte det åpnes på nytt.
Skal begynne på pergotime den 20 oktober så vi er veldig spent og vi håper så inderlig at vi skal klare dette selv denne gang.
Det er gått no 7 år fra vi startet med å prøve å få en liten så man tørr ikke håpe på så veldig mye.
 
men ønske er så inderlig sterkt......
 
   Sitter no å kik litt på hva andre skriver om det å ikke få det til med det første.
Det er en kjæmpe slitsom kamp med sæi selv og måtte
kanskje godta at man aldrig blir kjent med sitt eget barn.
Men det er både godt og trist å se at det er andre som sliter med det samme som mæi.
Godt i den forstanden at man føler sæi ikke alene om det og trist i den forstanden at man ikke
ønsker at noe andre skal måtte slite med det å ikke få  barn med det først.
 
Må bare få luftet at æ ser rundt mæi at det er så mange som får barn og ikke kan ta vare
på det,og det ser æ som ekstremt urettferdig.
Hvorfor skal enkelte få det ene barne etter det andre og nesten bare stampe det vekk?????
Hvorfor kan ikke de som aldeles ikke ønsker barn få de problemer som vi har...
Kanskje æ e veldig frekk og egoistisk no men æ skjønne ikke bare de som er ute en kveld på byen
har sæi litt og blir gravid,
deretter er de å tar det bort for de kanskje ikke vet hvem faren er eller at de bare ikke har lyst på.....
Å hær er det 1000 vis av jenter som skulle ha gjort hva som helst for å få den
muligheten til å kunne blitt gravid.
 
Det ble veldig mye frustrasjon, men det var godt å få det ut....
Kanskje det e bare æ som ser å tenker sånn men æ syns det er råttent urettferdig.
 
Hei[:D]
Velkommen som dagbokskriver[;)]
 
Du har virkelig vært igjennom en lang og tøff kamp, men det er jo bra at du endelig har funnet en gynekolog som kan gi deg den hjelpen du trenger! Krysser fingrene for at pergo gjør susen, og at du snart får oppleve å få en liten spire i magen.
 
Masse lykke til!![:D]
 
må signere dreamer over meg og si velkommen som dagbok skriver!

er virkelig en lang og tung prosess du har måttet gjennom ser jeg, håper virkelig det hjelper med pergo nå når du har fått fjernet cystene!
 
dreamer og dagosi tusen takk for omtanken
 
Sitter og glæde mæi til mens......
Det er en stor endring fra og ikke ønske at den skal komme.
Det er bare rundt 4 dager til og + 5 så er det på pergo kur.
Dafan går så ufattelig tregt når man venter på noe og så er man jo så spent på om man har sjansen til å kunne bli gravid denne gang....det hadde vært den perfekte bursdagsgave og kunne ta test og at den viste GRAVID.(har bursdag 20.nov.)
Men no må æ vell sammle mæi litt å gå å sette på middag,skal ha bulljong,det e nydelig godt...mmm..
 
 
Ble kjæmpe gla da æ kom hjem i dag,hadde regnet feil så mens kom,jippi.
Det betyr at æ kan begynne pergo kuren om 5 dager.
4 dager mindre vente tid.
kjenne mæi oppspilt og veldig spent
 
 
Bare 2 dager til pero start
 
så spennende da lillesimone! håper disse to dagene går fort og helst at du slipper starte på pergo [;)] kan jo hende det ligger en liten spire i magen din og at du har fått EL av deg selv siden du har fått fjernet cystene!
 
Hvordan vet jeg om jeg har eggløsning og ikke trenger pergo????
Skal jo begynne med pergo 5. dag i mens, kan jeg se no allerede om jeg ikke trenger det???
Er så ivrig no at jeg orker ikke vente en mnd. for å måle el. blir nok å starte pergo kuren i morra som planlagt.
Har bestandig hadd kraftig og regelmessig mens forde om æ har pco. Så æ har nokk ingen spire enda det e æ sikker på. men æ sku ønske[8|][:)]
 
Skal prøve mæi på en oversiktsplan:
2008.
 
17.okt: 1.pergo
18.okt: 2.pergo
19.okt: 3.pergo
20.okt: 4.pergo
21.okt: 5.pergo
22.okt: min mann har bursdag [:)] skal ut å spise i lag og ta stamp...koz..
23.okt:
24.okt:
25.okt:
26.okt:
27.okt:
28.okt:
29.okt:
 
Hei og velkommen i dagbokgjengen!

Har vært inne å snoket i dagboken din et par dager, har bare ikke lagt igjen spor etter meg...[&o] Ser at du har vært gjennom ganske mye på veien til en spire. Håper virkelig at kombinasjonen kikkhullsoperasjon og pergo gjør susen for dere, og at dere snart sitter med en positiv test i handa og en voksende spire i magen!!

Ha en fortreffelig helg!![:D][:D]
 
Skal prøve mæi på en oversiktsplan:
2008.
 
17.okt: 1.pergo
18.okt: 2.pergo
19.okt: 3.pergo
20.okt: 4.pergo
21.okt: 5.pergo
22.okt: min mann har bursdag [:)] skal ut å spise i lag og ta stamp...koz..
23.okt:
24.okt:
25.okt:
26.okt:
27.okt:
28.okt: el. etter skjema....
29.okt:
30.okt: mest fruktbar....
 
 
Er veldig plaget med kvalme, klarer nesten ikke spise det er så intenst,tror det er bivirkning av pego...
Håper lille spire kommer så det er værd å gå sånn.[:)]

 
 
ORIGINAL: tullemor79

Hei og velkommen i dagbokgjengen!

Har vært inne å snoket i dagboken din et par dager, har bare ikke lagt igjen spor etter meg...[&o] Ser at du har vært gjennom ganske mye på veien til en spire. Håper virkelig at kombinasjonen kikkhullsoperasjon og pergo gjør susen for dere, og at dere snart sitter med en positiv test i handa og en voksende spire i magen!!

Ha en fortreffelig helg!![:D][:D]

 
Du skal bare snoke det er bare koselig...er å snoker selv[:)]
Håper også det vil hjelpe,men tørr ikke håpe for mye...er godt igang med pergo men er så ufattelig kvalm.
Spiser gulerot og har hevet gubben ut på peanøtter[:)][:)][:)] Så vi prøver alle gode råd vi får hær inne[;)]
 
Endelig.... kvalmen har gitt sæi i dag,det var deilig. Har bare en tabelett igjen så er det bare å vente på el.å kjøre på [;)]
Vi må jo øve oss litt på forhånd da[8D]....
Skal prøve å kose oss å ikke stresse i denne prøveperioden,men det er kanskje lett med at vi vet at vist ikke spira sitter innen 6 mnd. så blir vi sendt på ivf med grundig oppfølging av hormonstimuleringen pga. tidligere overstimulering.
Skal være ærlig med mæi sjøl at æ kjenne jo det kiler og stikker jo litt i magen, er nokk litt spent også.
 
Så vi får no se om æ klare å holde hode kaldt og rolig før ventet tr.
 
Endelig siste pergo tabelett er tatt for denne pp. ihvertfall.
No er det bare kos og litt spenning igjen denne mnd.
 
Skal prøve mæi på en oversiktsplan:
2008.
 
17.okt: 1.pergo
18.okt: 2.pergo, fikk kvalme
19.okt: 3.pergo, kvalmen er intens.
20.okt: 4.pergo,kvalmen er avtatt [:D]
21.okt: 5.pergo
22.okt: min mann har bursdag [:)] skal ut å spise i lag og ta stamp...koz..
23.okt:
24.okt:
25.okt:
26.okt:
27.okt:
28.okt: el. etter skjema....
29.okt:
30.okt: mest fruktbar....
31.okt:
01.nov:
02.nov:
03.nov:
04.nov:
 
Så spennende å se om pergoen har noen effekt på deg da! Håper virkelig det, det har du fortjent!! Jeg heier på deg!![:D][:D][:D] Er det virkelig så få dager i måneden man tar pergo? Eller er det fordi du har blitt overstimulert før?

Takk for koselig hilsen i dagboka mi, det varmer et slitent prøverhjertet å vite at det er noen der som støtter en!!

STOR klem til deg
 
Hei tullemor79. tusen takk for omtanke det er veldig godt å få støtte fra andre som går igjennom det sammme.
Vet ikke så mye om pergo,dette er min første pp.med det så æ vet ikke hva som er normalt å få.
[;)]
 
Skal prøve mæi på en oversiktsplan:
2008.
 
17.okt: 1.pergo
18.okt: 2.pergo, fikk kvalme
19.okt: 3.pergo, kvalmen er intens.
20.okt: 4.pergo,kvalmen er avtatt [:D]
21.okt: 5.pergo
22.okt: min mann har bursdag [:)] skal ut å spise i lag og ta stamp...koz..
23.okt: var ute å spiste men det ble ikke stamp, koselig var det.
24.okt:
25.okt:
26.okt:
27.okt:
28.okt: el. etter skjema....
29.okt:[;)][;)][;)]
30.okt: mest fruktbar....[;)]
31.okt:
01.nov:
02.nov:
03.nov:
04.nov:
05.nov:
06.nov:
07.nov:
08.nov:
09.nov:
10.nov: gr.test kan taes.[8|]
 
 
 
Back
Topp