Tankesmien!

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Nå har det gått et par mnd fra fødsel og mange begynner kanskje å få sortert ut tanker og ideer.

Hva kommer dere til å gjøre anderledes til neste fødsel?

Nå har det gått et par mnd fra fødsel og mange begynner kanskje å få sortert ut tanker og ideer.

Hva kommer dere til å gjøre anderledes til neste fødsel?
Reise inn med engang jeg kjenner noe og få epidural! :p alt gikk så for fort og jeg fikk så panikk at jeg følte jeg gikk glipp av mye fordi jeg ikke klarte henge med.. Så lystgass og epidural håper jeg på da, men hvis ikke skal det gå fint med en lik fødsel for det gikk fint! Var bare så sjokkerende når jeg ikke hadde peiling på hvordan det var fra før :)

Må først få mannen med på en tredje ;-) Men når det gjelder selve fødselen var jeg veldig fornøyd, det eneste jeg evt kunne gjort annerledes er å ikke prøve å vente hjemme til det er 2 rier på 10 min, var fremdeles ikke det da vi kjørte hjemme ifra og kom inn med 8-9 cm åpning :-P

Eneste jeg kan tenke på er å få i meg mer veske og ha med musikk for må gudene hvite hvor Kjedelig det var å få rier og det eneste du hører er daglig snakk mellom sykepleieren. I 18 timer...:)

Neste gang skal jeg ikke ha det så travelt! Hun brukte jo to døgn på å komme... :-P og vi dro på sykehuset alt første kvelden

Neste gang skal jeg ikke ha det så travelt! Hun brukte jo to døgn på å komme... :-P og vi dro på sykehuset alt første kvelden
Motsatt av meg med andre ord :-P Jenta vår kom etter en time, skulle gjerne ønsket meg litt mer tid på sykehuset (sist fikk vi 4 døgn før hun kom, så jeg er vist ekstrem enten den ene eller den andre veien :-P ) :-)

Hvis jeg skulle ha hatt fler - som jeg ikke skal (har 3) , så skulle jeg ha vært litt tøffere å svart tilbake om jeg hadde hatt en så bedriten jordmor. Hun var frekk og ufin gjennom hele nattvakta. Ble stille da legene kom å tok over fordi noe faktisk var galt... (navvelsnor surret rundt 4 ganger og stjernekikker) orket ikke å svare på dritten hennes etter å ha gått med rier fra onsdag-søndag og riene var heeelt jævlige.
Både p.g.a at baby lå på skeiven så ble press på livmor i siden rett nedenfor ribbeina og at magemusklene var helt ferdige etter så lenge med sammentrekninger. Ble jo så anspent.
Hadde jeg vært meg selv hadde hun nok måttet forlate rommet. Jeg bare gadd ikke

Vil jo ha søsken men jeg vil absolutt ikke igjennom det igjen, fikk en helt forferdelig opplevelse. Hvis det skulle bli neste gang så vil jeg ha epidural med en gang og ikke vente 18 timer. Og mannen sin eneste oppgave med å si ifra at jeg ikke ville ha med student ble jo ikke gjennomført så det ødela mye for meg. Unødvendig at de ikke spurte om det var greit at student var med, de bare kom inn. Husker selv da jeg var student, da var det flere fødende som ikke ville ha med student og det ble selvfølgelig respektert. Det skal skrives i brev hvis det blir en neste gang.

Vi skal ikke ha flere, holder med tre :) men var heldig å få en fantastisk siste fødsel. Det gikk raskt, jeg følte jeg hadde god kontroll hele veien og jeg fikk ei fantastisk jordmor. Epiduralen jeg hadde bestemt meg for å få ble det verken tid til eller behov for. Helt grei avslutning på "karrieren" ;)

Åååå når jeg leste dette nå så kjente jeg at jeg gleder meg til neste gang! Jeg hadde ikke gjort noe annerledes denne fødselen og er kjempe fornøyd. Men neste svangerskap og fødsel blir gjerne annerledes. Håper jeg slipper epidural :)

Tenker ofte på hvor fin opplevelse vi hadde på føden, etter en uke dro vi på sykehuset med takkekort og 2 blomsterbuketta til både føden og nyfødt intensiv:) så absolutt alt var perfekt, samboer oppførte seg eksemplarisk og jordmødre visste akkurat hva vi trengte:) MEN det er jo folk utenfor som må absolutt ringe og få vite hvordan det går og det er lite man kan gjør med , så jeg har valgt å dr...e i det, men til neste gang skal samboer enten legge igjen mobil utenfor fødestua eller holde seg hjem!

Håper jeg slipper å gå over termin med neste, og at jeg har fått sove godt nettene i forkant. Da kan det kanskje vurderes å ikke ha epidural:) ellers ganske fornøyd med det meste, spesielt jordmørdrene vi hadde:) fikk god oppfølging gjennom ventingen :) håper bare ammingen går lettere neste gang:)

Back
Topp